Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgt iemand weleens een koude rilling en wat kan het nut hiervan zijn?

(in een situatie waarin de omgevingstemperatuur en de lichaamstemperatuur constant zijn)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je luchaam past zich aan aan de temp. Vande omgrving
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, bekijk de vraag eens. Ten tweede, check je toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha die Mais :)
Ik vind dat lekker (zo'n rilling)
Waarschijnlijk zijn het wat spiertjes die gaan trillen, of alle haarspiertjes trekken zich aan.

Of het is een soort test van je zenuwstelsel ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haarspiertjes? like in kippenvel zeg maar.... daar krijg je nog geen rilling van. fijn dat je aangeeft dat je dit prettig vind hoor (maar hier kan ik natuurlijk niets mee) een test van je zenuwstelsel? boeiden materie, wanneer rol je niet goed uit de test dan, als je wel koude rillingen hebt of als je deze niet hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"-.- Nee jou antwoorden zijn altijd om op te pruimen? Ik probeer tenminste SERIEUS antwoord te geven. Iets wat je bij jou niet altijd terug ziet.
@OT: ik heb mijn beste antwoord gegeven?
Is een natuurlijke reactie op de kou. Spieren gaan snel trillen waardoor het warmte genereert. Hetzelfde als klappertanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een situatie waarin de omgevingstemperatuur en de lichaamstemperatuur constant zijn)???????? ik heb het niet over kou, kippenvel of bibberen maar over koude rillingen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding