dan kan de lucht eruit en bouw je geen tegendruk op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je schrijft, gaat er inkt uit het inktpoatroon. Hierdoor ontstaat onderdruk. Als je de pen helemaal dicht maakt, kan de inkt er niet meer uit, en zal de pen snel stoppen met schrijven. Met gaatje heb je dit probleem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat dit helpt voorkomen dat de pen gaat lekken, zijn al onze BIC® doppen in overeenstemming met de internationale veiligheidsvoorschriften die tot doel hebben het risico te verminderen dat kinderen per ongeluk pennendoppen in kunnen slikken. Een aantal van deze doppen met gaatjes, zoals bijvoorbeeld gebruikt voor de BIC® Cristal® pennen, hebben een klein gaatje in het uiteinde om te voldoen aan bestaande veiligheidsnormen.