Microgolfoven hoe werkt dit eigenlijk ?

Microgolfoven hoe werkt dit eigenlijk je ziet je eten warm worden en dit van binnen naar buiten maar hoe komt dit juist hoe gaat alles juist te werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigenlijk zijn microgolven een ontzichtbare vorm licht het valt buiten het zichtbare spectrum net zoals aan het andere uiterste rontgen, gamma stralen en radio golven
ze laten de atomen trillen en waar trilling is, is wrijving en waar wrijving is komt warmte vrij
de atomen aan de buitenkant kunnen hun warmte nog wel vrij snel aan de lucht atomen kwijt maar binnen in niet
vandaar dat het lijkt of het van binnenuit gebeurd
is niet helemaal waar maar de temperatuur wordt daar sneller opgebouwd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enigste antwoord maar ook beste antwoord :-)