Waar is het luchtslangetje aan de spoel van een elektromagnetiesche klep voor?

Wij hebben een elektromagnetisch bediende luchtklep in ons bedrijf. Deze schakelt vacuum op de machine in en uit.
De voedende kant staat dus vaccum op. Als de klep schakelt aan de uitgaande kant ook. Nu zit eer vanaf de voedende kant ook nog een vacuumslangetje op de spoel. Waar dient dit slangetje voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij gaat het hier om een pneumatisch (lucht) bediende afsluiter(klep) die door een elektromagnetisch ventiel (sollenoid) bediend wordt.
Zet je spanning op de solenoid dan opent die zich en laat vervolgens de perslucht via een slangetje (jouw slangetje dus) door naar de afsluiter. De afsluiter opent zich en schakeld het vacuum in.