kun je een onderscheid maken tussen biologische evolutie en culturele evolutie, of is het eigenlijk allemaal dezelfde evolutie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bioliogische evolutie heeft betrekking op alle dier- en plantensoorten terwijl we het bij culturele evolutie over de onwikkeling van menselijk (groeps) gedrag en (collectieve) uitingsvormen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biologische evolutie is hoe dieren en mensen zich ontwikkeld hebben.
De theorie van Darwin bijvoorbeeld.

Culturele evolutie gaat meer over de manieren van denken. Dat men in de Middeleeuwen heel andere normen en waarden had dan tegenwoordig.
Dat de smaak in bijvoorbeeld schilderkunst zich ontwikkeld heeft en dat we niet nog steeds alleen maar mooi vinden wat honderden jaren geleden mooi gevonden werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sociale en culturele evolutie zijn foute zaken, die met name armoe en achterstand verklaren vanuit de mens zelf, dus niet als maatschappelijk probleem.