Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil bijv. in kolom B op iedere 8ste regel het getal 25 zetten. Is daar een formule voor ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zet in cel B1 de volgende formule:

=ALS(REST(RIJ(B1);8)=0;25;"")

Kopieer deze formule naar alle cellen in kolom B die je op de gewenste manier met 25 wilt vullen.

Toegevoegd na 12 seconden:

Als met deze formule de waarde 25 niet in de juiste cellen terechtkomt, dan kun je alle 25’s verschuiven door de 0 in de formule te veranderen in een 1, een 2, enzovoort, t/m een 7.

Toegevoegd na 26 minuten:

Voordeel van het gebruik van een formule is dat je op deze manier altijd elke achtste regel het getal 25 houdt, ook als je ergens halverwege een regel toevoegt of verwijdert.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, omslachtig hoor, maar het werkt wel! +
Cryofiel
14 jaar geleden
De vraag was een formule te geven. Vandaar deze methode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet omslachtig. De enige juiste manier. Het stomme is, dat Excel taalgebonden is, dat jouw worksheet dus bij mij alleen mar fouten oplevert, omdat alles op mijn pc Engels is. Daarom gebruik ik MS Office ook niet. Je kunt toch ook geen SQL stement schrijven met Nederlandse Keywords. MS is te beroerd geweest om intermediary commands te implementeren. Een hobby programma dus zonder professionaliteit. Walgelijk.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord inderdaad moeten vertalen van het oorspronkelijke       =IF(MOD(ROW(B1),8)=0,25,"")
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Cryofiel,
het lukt mij niet.
In de hele B kolom staat nu op iedere regel
=IF(MOD(ROW(B1),8)=0,25,"")
ook mijn pc accepteert enkel Engelstalige commando's
Cryofiel
14 jaar geleden
Misschien een domme vraag - maar die B1 verandert toch hopelijk wel per cel? Ik bedoel dat in cel B2 de formule 'B2' moet bevatten in plaats van 'B1', enzovoort. Als dat niet het probleem is: Misschien is het probleem dat jouw PC de komma als decimaalteken ziet. Probeer eens een puntkomma. Als dat niet werkt, kun je het langzaam opbouwen. Zet eerst eens in een heleboel cellen de formule       =ROW(B1) (en B2, B3, enzovoort). Kijk wat er gebeurt. Als dat werkt, breid je de formule uit:       =MOD(ROW(B1),8) Werkt dat ook, dan kun je de IF toevoegen, maar voor de zekerheid met waarden voor beide mogelijkheden:       =IF(MOD(ROW(B1),8)=0,"JAJAJA","NEENEENEE") Tenslotte door naar de formule die je eigenlijk wilt. Door stap voor stap te werken, krijg je een betere indruk van waar het verkeerd gaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukt!!!!
alle , heb ik veranderd in ;
Dank je!!! scheelt me een hoop werk deze formule. Kun je mij ook nog helpen met het volgende probleem: In kolom A Regel1 heb ik een formule staan en in kolom B Regel 1 staat het antwoord hierop.
Het bovenstaande heb ik gekopiëerd van regel 1 tot regel X
Sommige regels in kolom A hebben géén formule
Daarom staat op dezelfde regel in kolom B #VALUE!
Dit is erg storend, liever zie ik niets in die cel staan.
Is het mogelijk dat die cel blanco blijft ?
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik kan je een algemene oplossing geven: Zet in kolom B het volgende rond de bestaande formule:       =IF(ISBLANK(A1);"";) In jouw specifieke geval kan het misschien handiger, maar daarvoor zou ik moeten weten wat je precies in kolommen A en B hebt staan. Bovenstaande oplossing zal waarschijnlijk wel werken. Zie http://spreadsheets.about.com/od/excelfunctions/qt/20071222_isblan.htm , waar je ook vergelijkbare functies kunt vinden, zoals ISERROR() en ISVALUE() .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in kolom A staat bijv. 131
en in kolom B staat het kwadraat = 17161
Cryofiel
14 jaar geleden
Dus in A1 staat 131 (of niets), en in B1 staat =A1*A1 ? Je kunt dan inderdaad de ISBLANK() gebruiken. In B1 zet je dan =IF(ISBLANK(A1);"";A1*A1) . Nog beter zou in dit geval ISNUMBER() zijn. Overigens, als A1 leeg is en je zet =A1*A1 in B1, dan zal B1 de waarde 0 geven. Dat kun je ondervangen met één van bovenstaande formules, maar het nadeel is dat dan in kolom B een mengeling verschijnt van lege cellen en cellen met getallen (17161 en zo). Dat kun je ondervangen door kolom B te selecteren, Control-1 te drukken (Control-één), klik op de linker tab, klik links op Custom, en rechtsboven bij Type invullen       0;-0; Die laatste puntkomma is belangrijk! Hiermee geef je positieve getallen en negatieve getallen op de normale manier weer, en verberg je nullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig, ziet er veel overzichtelijker uit nu.
Dank je voor de goede hulp.
Nog een fijne dag,
Ans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben erg blij met het antwoord, het bespaart mij enorm veel tijd

Andere antwoorden (1)

Als er tussen deze getallen niets hoeft te staan is het erg eenvoudig:

Stap 1: Laat in kolom B de eerste 7 regels leeg en vul in cel B8 het getal 25 in;
Stap 2: selecteer de cellen B1 tm B8;
Stap 3: Trek het vierkantje rechtsonder aan de selectie (in cel B8) naar beneden (zover als nodig).

Als je dit helemaal doortrekt naar beneden dan komt in iedere achtste regel het getal 25 te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing