Er is bevestigd dat het supcontinent pangea opnieuw gevormd zal worden, worden alle continenten verpletterd?zie uitleg

Pangea ging uitelkaar doordat de platen uit elkaar dreve, de platen blijven dus doordraaien hellemaal om de wereld een. Uiteindelijk komen ze weer bij elkaar, tada! Pangea versie 2.0.
Maar dan zullen de platen niet stoppen met verschuiven dus zullen de continenten tegen elkaar aan blijven drukken waardoor uiteindelijk bergen ontstaan. Ze blijven verder verplaatsen en nu zulle er vulkanen ontstaan. De continenten blijven verder nu breken de vulkanen beetje bij beetje af,
Ik weet dat het niet zover zal komen omdat door de nu veel te grote oceaan er meer wolken zullen zijn enzo en de zon in omvang is toegenomen omdat hij op het punt staat te ontploffen maar als dit niet zou gebeuren zou dan zo alle landen vernietigd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb op discovery channel een documantaire gezien, maar dit allemaal zal pas over een paar 100 miljoen jaar gebeuren, maar het is wel al zeker.
door dat alle continenten aan 1 kant zitten is een groot gedeelte alleen maar zee door dat de zon bijna aan het eind van zijn leven is zal hij flink groter geworden zijn, waardoor hij staat dus ook dichterbij de aarde en zal worden aangetrokken door onze zwaartekracht!
het zal veel warmer zijn waardoor meer water verdampt en er dikke wolken zullen ontstaan, tegen die tijd zijn wij en nog vele andere diersoorte uitgestorfen.
wanneer dit voorbij is zal onze aarde een geel/bruine rots planeet zijn zonder water, leven en zonlicht..
triest verhaal, maar jawie weet vinden we een andere planeet :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon die wordt aangetrokken door onze zwaartekracht? Ik denk toch echt dat je het één en ander niet hebt begrepen van die documentaire.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is egt zo.
Blaas maar eens een ballon in vlak voor de tv je zal zien dat als hij groter word hij word aangetrokken door het magnetischveld, teminste bij mijn tv.
Zo zal het ook met de zon zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de verhoudingen scheef, en de aantrekkingskracht van zon en aarde werken sowieso totaal anders dan tussen ballon en TV. Om het heel kort uit te leggen: zwaartekracht (daar hebben we het hier over, niet over magnetisme) is gerelateerd aan massa. De zon heeft een veel grotere massa dan de aarde, en trekt de aarde dus ook aan. Doordat de aarde een bepaalde snelheid heeft, draait hij rondjes om de zon in plaats van zomaar de zon in te vallen. Zou nu de massa van de zon om wat voor reden dan ook groter worden, dan zou de zwaartekracht van de zón ook groter worden, niet die van de áárde. De aarde zou de zon dus niet aantrekken (daarvoor is de aarde veel te nietig in vergelijking met de zon), maar de zon zou harder aan de aarde trekken, waardoor de rondjes die de aarde om de zon draait kleiner worden, en uiteindelijk in de zon zou kunnen storten. De zon zal dus nooit aangetrokken worden door onze zwaartekracht. De zwaartekracht die de aarde uitoefent op de zon is verwaarloosbaar in vergelijking met de massa van de zon en de zwaartekracht die de zon op de aarde uitoefent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik een kind ben betekent niet dat ik dom ben, wie heeft geleik denk je?
Discovery channel of jij?
Punt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik snap ineens je opmerking elders over 'alles beter weten'. Dat je een kind bent wíst ik niet eens. Ik heb juist op je gereageerd zoals ik bij een volwassene zou doen. Niet door te zeggen dat je dom bent, maar door kennis die ik toevallig wel hebt en jij niet met je te delen. Andersom vind ik het namelijk ook fijn als mensen hun kennis met me delen, daar leer ik van. Hoe vaak je ook 'punt!' roept (ik weet niet hoe oud je bent, maar vast oud genoeg om te weten dat dit nogal kinderachtig is), dat geeft je geen gelijk. Ik durf er ook heel wat onder te verwedden dat Discovery Channel je niet heeft vertelt over een theorie waarin de zon door de aarde zou worden aangetrokken, dat moet je dus verkeerd begrepen hebben. Geeft niets, we begrijpen allemaal wel eens iets verkeerd. Ik ook. Het is je eigen keuze of je enorm lange tenen wilt hebben als iemand je erop wijst dat je het mis hebt, of dat je daarvan leert. Ik kies om van dat soort dingen te leren, jij blijkbaar voor de lange tenen. Moet je helemaal zelf weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik mag kinderachtig zijn, ik ben 15 en niet zo een bejaarde vrouw ;)
Je bent best wel zielig door met een omweg te zeggen dat ik dom ben.
Vreemd, bij die vraag over dat zwembad en erin plassen zei je nog dat ik "teentjes" had en nu heb ik ineens "lange tenen" vreemd hoor...
Weetje ik hoop dat je zo boos word op men af komt rennen om me te slaa en dan over die lange tenen van me valt, wees dan voorzichtig met doodgaan want je gaat maar een keer dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sure, wat jij wil, 't is jouw feestje. Als jij graag wil denken dat ik je dom noem, knock yourself out. Verwacht alleen niet dat ik het voor je doe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent echt een kinderachtige sloerie "punt"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje, als je jezelf zo volwassen vind had jij dit gesprek moeten stoppen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan noem je mij kinderachtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ik nu maar even de volwassene spelen en niet het laatste woord willen hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)

Antwoorden (3)

Zo erg zal het wel niet zijn, want zoals je het zelf al mooi zal het versie 2.0 zijn.
Dan zullen vermoedelijk alleen de grenzen wat verlegd (moeten)worden. Mocht het land de zee induiken dan ontbreken er wel stukken land, maar dat zal zich wel oplossen. Landen zelf zullen dus niet vernietigd worden alleen het gaat wat grilliger verlopen door gebergtevorming.
Door de stijging van de zeespiegel kunnen stukken land wel onder water te komen staan, maar ook dit zal wel goedkomen als we in een nieuwe ijstijd terecht komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijstijd is juist het tegenover gestelde van wat er dan gaat gebeuren zie mijn reactie bij mijn vraag
Ongetwijfeld zullen de continenten ooit weer tegen elkaar aanschuiven en een nieuw Pangea vormen, maar continenten verschuiven maar enkele centimeters per jaar. Het gaat dus niet zo hard dat je gauw benen moet maken.
Op dit moment schuift India ook onder de Aziatische schol door, dat is al miljoenen jaren bezig en daardoor is het Himalayagebergte ontstaan, maar geen Indier die er wakker van ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... Breken de vulkanen af, de zon staat op ontploffen? wat heb je gelezen.

Nee. De continenten zullen niet worden verpletterd. Waarschijnlijk krijg je alleen hogere bergketens. En op de ene plek verdwijnt aarde. Op de andere duikt hij weer op. Geen enkel probleem