Wat wel en niet leeft, is een kwestie van definitie. Wij hebben een definitie bedacht die aangeeft wat wel en wat niet leeft.

Volgens die definitie moet iets dat leeft stofwisseling hebben, groeien, zich voortplanten, en reageren op de omgeving. Een molecule voldoet niet aan deze definitie; daarom zeggen we dat een molecule niet leeft.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee.
Een molecuul eet niet, plant zich niet voort, heeft geen hart, geen celkern, deelt en vermenigvuldigd zich niet spontaan, beweegt niet uit zichzelf, produceert geen afvalstoffen, etc.
Een molecuut bestaat door samenhang en aantrekkingskrachten en beweegt ook alleen maar a.g.v. een krachtenspel.

Toegevoegd na 49 seconden:
Een molecuut bestaat natuurlijk niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een molecule doet het wel eens met een heel andere molecule maar van nakomelingen is geen sprake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, een molecuul kan ook niet doodgaan.
Het kan met een ander molecuul een verbinding aangaan en daar ook weer uitkomen.
Moleculen kennen ook geen geboorte
amigo