TK is totale kosten, Qa heeft te maken met de prijselasticiteit van het aanbod en Qv met de vraag.

De macro-economie bestudeert grootheden op internationaal niveau of wereld(deel)niveau, en de micro-economie de prijsvorming op afzonderlijke markten.

In de micro-economie zijn elasticiteiten dus erg belangrijk. Bijvoorbeeld: als de prijs van iPods met 1% stijgt met hoeveel procent zal dan de gevraagde hoeveelheid van iPods dalen? De daling kan aan de hand van elasticiteiten berekend worden.

TK, Qa en Qv horen dus bij micro-economie