Nee. Mannen en vrouwen verschillen in biologisch opzicht van mannen, zowel wat betreft lichamelijke kracht als het type intelligentie.

Wel zijn vrouwen de laatste pakweg 30 jaar de enorme achterstand die ze kunstmatig hadden gekregen en waardoor ze zich niet of nauwelijks konden ontwikkelen aan het wegwerken. Althans, in onze contreien. In veel delen van de wereld leven vrouwen nog in zwaar beperkende omstandigheden.

Op intelligentietests scoren vrouwen inmiddels gemiddeld ongeveer even hoog als mannen, zij het dat hun sterke en zwakke punten op andere onderdelen liggen. (Over de hele groep genomen ; de individuele verschillen kunnen enorm zijn). Op lichamelijke taken zullen mannen altijd iets sneller of sterker blijven, puur door hun grotere spiermassa en lager vetpercentage. Maar ook daar geldt dat sommige vrouwen sneller en sterker kunnen zijn dan de meeste mannen. Maar als groep blijft dat gemiddelde verschil bestaan.

En gelukkig maar ; zo vullen we mekaar mooi aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ; eerste regel moet zijn : verschillen (...) van elkáár.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik denk van wel aangezien de vrouw het sterkste geslacht is.
zo,en dat uit de mond van een man .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij durft Mindseye :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geen slijmbal laten we dat niet vergeten ,lieverd hahaa.
en wendy,ik durft niet ,het is een feit.schatje.
op gebied van sociale wetenschap kunnen vrouwen een streepje voor hebben. omdat ze wat gevoeliger van aard zijn. dat is ook gelijk weer een valkuil zijn.

qua exacte wetenschappen stenden ze geen chance, de eerste stephanie hawking moet nog geboren worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt twee dingen die volgens mij niets met elkaar te maken hebben.
* Fysiek. Nee, vrouwen zullen de achterstand (als je het zo mag noemen) op mannen behouden. En gelukkig maar, want de meeste mannen houden niet van fysiek sterke vrouwen. Vrouwen zijn nu eenmaal anders gebouwd dan mannen (evolutie) en er is geen rede aan te voeren dat ze zich anders zullen evalueren. De sterkst vrouw zal nooit zo veel op kunnen tillen als de sterkste man, zal nooit sneller kunnen lopen als de snelste man en zal nooit met tennissen winnen van de beste mannelijke tennisser.
Gelukkig maar.

* Intelligenter. Vrouwen zijn net zo intelligent als mannen. Intelligentie wordt aan de hand van een IQ test gemeten. Het is dus een meetsysteem en daarom momentopname. Er is met m.b.v. deze testen nooit aangetoond dat een vrouw het IQ van een man niet kan overtreffen. Omdat het een momentopname betreft kan dat wel eens voorkomen, maar andersom dus ook.

Een man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen blijken (helaas???) zowel fysiek sterker ALS intelligenter te zijn (gemiddeld)
zie link
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
O?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op knipoog.... was trouwens vergeten te +sen. Bij deze.
amigo
13 jaar geleden
ha ha,
in dat geval: dat ik dat nou zelf vergeten was erbij te zetten......
(was nog niet over de schok van dat artikel heen denk ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL ;-)
ik zoek hier geen ruzie maar al eeuwen lang zijn de mannen fysiek veel sterker dan vrouwen. daarom werden de meeste vrouwen vroeger ook alleen maar als voortplantingsmachines gezien(romeinse tijd)

intelligenter; ligt eraan op welk gebied. een vrouw heeft een betere "verbindingsbrug" tussen de twee hersenhelften wat voor en nadelen heeft. vrouwen zijn daardoor socialer. maar mannen hebben hierdoor beter inzicht(denk aan achteruit parkeren:P)

ik denk niet dat je van sterker/beter kan spreken. man en vrouw vullen elkaars gebreken perfect aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het goed in je vraag, WORDEN vrouwen intelligenter en fysiek sterker dan mannen, intelligenter misschien wel, maar fysiek lijkt mij met de MAN als tegenpool niet echt...een man blijkt toch meer spiermassa en zo te hebben/creeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,

dit zijn we al! :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intelligentie is iets wat door mensen bedacht is. De vragen bij een IQ test zijn bepalend voor de uitslag. Goed historisch voorbeeld is de test destijds in America waarbij de Indianen intelligenter bleken te zijn dan de blanken. Die test is dus gewoon aangepast zodat de blanken weer intelligenter waren. Dat zegt dus al genoeg over het IQ.

Mannen en Vrouwen zijn dus gewoon even intelligent.

Wat betreft fysiek, dat wordt bepaald door genen en hormonen. Mannen hebben daardoor gemiddeld gesproken meer kracht dan vrouwen. Is dat zo erg? Denk het niet. Voorlopig gaat daar geen verandering in komen. Er zijn ook diersoorten waarbij het omgekeerd is. Bij spinnen zie je dat bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het intelligenter worden: ik kan zo gauw geen recent onderzoek vinden die dit kan staven.
Voorlopige conclusie: het ZOU kunnen zijn, dat de wetenschap daar geen geld in wil investeren, omdat de uitslag ten positieve van vrouwen al eeuwen duidelijk is???

En v.w.b. het fysieke: ik denk, dat een '"normaal" getrainde man het aflegt tegen een "bodybuilderende" vrouw...
Zo: ook weerlegt :-)

Maar effe serieus: er zijn vrouwen die intelligenter en fysiek sterker zijn dan mannen, en omgekeerd.
Persoonlijke verschillen zijn er altijd geweest.... so what????