Ik moet een aantal driehoekige borden in een webshop plaatsen. Hoe moet ik de afmetingen van deze borden vermelden?

hoogte x breedte kan eigenlijk niet... Wel kan ik natuurlijk 1 zijde opmeten, dan krijg je bijvoorbeeld: 30x30x30. Maar is dat gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Persoonlijk zou ik, zeker bij een gelijkbenige driehoek, genoeg hebben aan de lengte van de zijden.

Ik neem aan dat het ook verstuurd wordt. Vaak staan er dan 2 maten bij. De maat van de verpakking (die wel vierkant of rechthoekig is) en natuurlijk de maat van het bord zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me de beste en meest logische manier.
Met hoogte keer breedte krijg je inderdaad een vertekent beeld. Je kunt ook zeggen : "...met zijden van elk 30 cm". Maar 30x30x30 laat ook niks aan twijfel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt schrijven: De lengtes van de drie zijden zijn respectievelijk .....cm, .....cm en .....cm. Dan kan iedereen zich daar een voorstelling bij maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het voorbeeld 30x30x30 maak ik op dat de borden gelijkzijdige driehoeken zijn. Stel de drie zijden zijn x lang.
Als de hoogte h is, dan wordt dus: h/x = sin 60º. Dus h=xsin60º of h=0,866x. Bij zijden van 30 is dan h=0,866*30=25,98. Maar jouw 30x30x30 is ook volkomen duidelijk.