Ik moet een aantal driehoekige borden in een webshop plaatsen. Hoe moet ik de afmetingen van deze borden vermelden?

hoogte x breedte kan eigenlijk niet... Wel kan ik natuurlijk 1 zijde opmeten, dan krijg je bijvoorbeeld: 30x30x30. Maar is dat gebruikelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Persoonlijk zou ik, zeker bij een gelijkbenige driehoek, genoeg hebben aan de lengte van de zijden. Ik neem aan dat het ook verstuurd wordt. Vaak staan er dan 2 maten bij. De maat van de verpakking (die wel vierkant of rechthoekig is) en natuurlijk de maat van het bord zelf.

Dat lijkt me de beste en meest logische manier. Met hoogte keer breedte krijg je inderdaad een vertekent beeld. Je kunt ook zeggen : "...met zijden van elk 30 cm". Maar 30x30x30 laat ook niks aan twijfel over.

Nee, want het opp.vlak moet door die 30x30x30 berekent kunnen worden. En dat gaat niet zo. Als het tweebenige driehoeken zijn, dan moet je de 3 hoek eerst door de helft doen. (als je een driehoek van papier hebt, de punten op elkaar vouwen) Dat doe je door middel van een lijn. dan doe je lengtexbreede:2 dat is het opp, van je 3 hoek. Toegevoegd na 1 minuut: Alleen de breedte en de hoogte vis voldoende op te melden.

Je kunt schrijven: De lengtes van de drie zijden zijn respectievelijk .....cm, .....cm en .....cm. Dan kan iedereen zich daar een voorstelling bij maken.

Uit het voorbeeld 30x30x30 maak ik op dat de borden gelijkzijdige driehoeken zijn. Stel de drie zijden zijn x lang. Als de hoogte h is, dan wordt dus: h/x = sin 60º. Dus h=xsin60º of h=0,866x. Bij zijden van 30 is dan h=0,866*30=25,98. Maar jouw 30x30x30 is ook volkomen duidelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100