Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kan ik in de winter bij helder weer veel verder kijken en zie ik meer diepte als ik bijvoorbeeld in de bergen ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
527

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door de kou zit er m,inder vocht in de lucht en zijn er minder warmte verschillen. Hierdoor krijg je en minder damp en minder thermiek (lucht trillingen) en verstoort het beeld niet zo sterk als in de zomer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat we met twee ogen kijken, wordt er door onze hersenen een 3d beeld gevormd.
Hoe scherper we zien , zeg maar hoe meer pixels, hoe beter onze hersenen er een 3d beeld van kunnen maken.
Het wel of minder scherp zien ( pixels) bepaalt dus de diepte die we zien, bij helder vriezend weer, is de luchtvochtigheid erg laag, ben je hoog in de bergen, dan kan de lucht nog droger zijn, dus nog meer 'pixels'dus nog meer diepte, scherper zicht en verder kunnen kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist een duidelijk antwoord. Dus snap ik de - niet. Daarom zet ik er een + tegenover.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding