Hoe kun je goed gebruik maken van je beschermengel?

Ik ben wel eens bij een paragnost geweest en die vertelde mij dat ik een beschermengel hebt en dat ik daar veel krachten uit kan halen. Nu vraag ik me af hoe? (alleen serieuze antwoorden)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Natazzz, als dat echt het enige is wat de paragnost gezegd heeft... 't zal goed bedoelt zijn maar dat kan iedereen je vertellen. Maar goed, je wilt weten hoe je contact kan maken met je beschermengel. Want ik heb het vermoeden dat je dat bedoelt als je goed gebruik wil maken van je beschermengel :-) 't Is misschien simpeler dan je denkt want engelen staan met liefde klaar als je om contact met ze vraagt. Niet om je te vertellen wat je doen moet in je leven of welke stappen je moet ondernemen maar meer om je met liefde te ondersteunen en aan te moedigen terwijl je je een eigen keuzes maakt. Je behoudt altijd je vrije wil. Een engel zal nooit manipuleren. Dat wil dus zeggen dat het het allerbelangrijkste is om je eigen innerlijke kracht te ontwikkelen. Mocht dat eens een periode niet lukken dan ondersteunen ze je met liefde als je dat wilt. Als je dat zélf wilt. Als je er zelf om vraagt. Je kan gewoon met ze praten, hardop of in gedachten en ze vragen om een voor jou overduidelijk en niet mis te verstaan teken dat ze er zijn want je moet mij of iemand anders niet zomaar klakkeloos geloven.Wacht na je vraag gewoon af, ga er vooral niet de hele dag mee bezig zijn. Je hoeft alleen maar open minded en neutraal te zijn en af en toe te glimlachen als je eraan denkt :-))
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Vraag het aan de paragnost
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er niet meer heen anders had ik dit wel gedaan
Hoe kun je een serieus antwoord verwachten op zo'n dubieuze vraag.
Je kunt er geen gebruik van maken,om de doodsimpele reden, dat beschermengelen, net als alle andere soorten imaginaire wezens niet bestaan! En dit is een serieus antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik basejumpen willen uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft een beschermengel, en iedereen kan daar heel veel kracht en sterkte uithalen. De beschermengel geeft je ook tips.

Dat gebeurt echter alleen als je je beschermengel toelaat in jouw leven. Als jij te strak leeft volgens andermans regeltjes, als je onvrij bent, kun je geen contact krijgen met je beschermengel.

Je beschermengel zit in je.

Je beschermengel is in feite je eigen kracht, je eigen wijsheid. Hij wordt ook wel eens een "onderbuikgevoel" genoemd, of intuïtie.

Echte kracht bereik je door deze kracht en sterkte niet *buiten* jezelf te zoeken, maar *in* jezelf. Daar komen die kracht en sterkte namelijk vandaan: uit jouzelf.

Maak van jezelf geen zwak en afhankelijk persoontje. Vind je eigen innerlijke kracht. DAT is je beschermengel!
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is pas een antwoord thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo: zoals hier bijvoorbeeld: geloof je in je beschermengel?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik geloof in mijn beschermengel in de zin die ik in mijn antwoord beschreef. Ik geloof niet in mijn beschermengel als een soort niet nader gespecificeerde entiteit die zich buiten mij bevindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, natazz,als je het goed en echt GOED leest,zul je merken dat Cryo hetzelfde zegt in zijn antwoord,als ik doe,alleen verpakt hij het iets anders. Hij(Cryo) gelooft er net zo min in als ik dat doe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel: begrijp ik je dan goed als ik zeg, dat jij en de beschermengel die je noemt 1 zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan denk ik dus, dat Moolkeesje hierboven gelijk heeft. Daarom vroeg ik dus zo door Cryofiel: ik kon me niet voorstellen, dat jij gelooft in beschermengelen, zoals die bekend staan en dan zou jouw antwoord heel anders bij Natazzz over kunnen komen. Naar mijn idee is dat dus ook zo gebeurd.
Jij hebt het over je eigen innerlijke kracht, niet over wat men verstaat onder het woord "beschermengel". Dat wordt gezien als een bovenaardse entiteit (even kort door de bocht gezegd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wendy, nu heb je het door!
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb geantwoord zoals ik dat zie en voel. Wat mensen zien als beschermengel, is een kracht die buiten hen zit. Ze gaan dus op zoek naar iets dat zich buiten zichzelf bevindt. Die zoektocht is gedoemd te mislukken. Het is zelfs een negatieve zoektocht, omdat je je op die manier afhankelijk maakt. Je maakt jezelf klein. Daarom is het zo belangrijk, dat je jezelf ontdekt. Dan ontdek je ook de kracht die in jezelf schuilgaat, en kun je die kracht gebruiken. Zo word je onafhankelijk, sterk en krijg je zelfvertrouwen. Dat wat mensen in een externe beschermengel zoeken, zit in henzelf. Dat betekent, dat ook jouw beschermengel in jouzelf zit. Dat heb ik in mijn antwoord verwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch schijnt dat voor b.v. natazz niet duidelijk genoeg te zijn,soms is het beter (vind ik ) de pil niet te vergulden!
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik schreef wat ik vind en voel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow ; ik had dit antwoord nog niet gezien voor ik mijn antwoord gaf op Jelle's vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/overtuig-beschermengel-terug.122024#626254 We zitten weer redelijk op één lijn geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wiens lijn zit je waarom weer redelijk Marleen?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo, uiteraard. Althans, voor mij is het geen verrassing ; we komen elkaar wel vaker tegen in gelijkluidende antwoorden. Sterker nog, ik zie wel eens een oud antwoord waarvan ik denk dat het van mij is dat van Cryp blijkt te zijn, en zelfs vice versa. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het gebruik van een beschermengel heb je niet zelf in de hand, ze wordt jr grgrvrn als je hem nodig hebt, door onze grote God. Hij heeft een leger van engelen die Hij er op uit stuurt om Zijn kinderen te beschermen en te bewaren. Dus geen enkele knappigheid van onszelf.

Toegevoegd na 6 uur:
Nee Marleen, het is een eerlijk omgaan met eigen krachten, die zijn maar zwak en klein. Maar onze goede God geeft ons graag wat we nodig hebben, mild en overvloedig. Het lijkt moeilijk maar niets is heerlijker dan in een afhankelijk leven met God te wandelen in dit leven. Dus geen klap in het gezicht van mensen die het moeilijk hebben, maar een vinger uitgestoken naar Wie we mogen gaan als alles ons tegen schijnt te zitten. Dat we dus niets alleen behoeven te doen. Er is een mooi gedicht, het begint zo: ga niet alleen door het leven, die last is u te zwaar. Hartelijke groet, Cor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb er ook een,de ene beschermengel is sterker dan de ander. in de stilte de natuur,of in je kamer,ermee praten,alsof je met een vriend praat.en vertel hem je angsten,en of je wensen. contact helpt!,ook al zie je je beschermengel nooit.het is zoals bidden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een ringetje door je beschermengel te doen kun je er goed gebruik van maken. Je kunt hem in je broekzak stoppen, plus je raakt nooit meer je sleutels kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze beschermen je, en je kunt er geen kracht uithalen, ze doen hun werk gewoon...

PS ik geloof niet in paragnosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oudsher is een gebed een bekende manier waarop we praten met de spirituele wereld.
Dan zijn we rustig, we concentreren ons, en we vragen.
Daarna vertrouwen we dat ons gebed zal worden verhoord, op welke manier dat ook zal zijn.
Stil zijn, vragen en vertrouwen, dat zou je kunnen proberen.
En ga er maar van uit dat je niet de enige bent met een beschermengel. Die hebben we allemaal!