Kun je een energie opwekker maken die zichzelf voorziet van energie?

Is het mogelijk dmv tandwielen een zelfvoorzienend apparaat te maken Als je een groot tandwiel rond laat draaien op energie en deze een kleiner tandwiel aan laat draaien die energie opvangt en weer voed aan de grote tandwiel?

En zou zoiets ook kunnen zorgen voor een overwaarde aan energie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk Perpetuum mobile. Al veel wetenschappers en fysici hebben zich het hoofd hierover gebroken. Tot op vandaag is dit nog niet uitgevonden. Maar volgens sommige out-of-the-box geleerden zou er zoiets bestaan als 'donkere energie', een vorm van anti-zwaartekracht. Deze energie zou het constante uitdijnen van ons heelal verklaren. In combinatie met de zwaartekracht zo er dan wel een continuë energetisch beweging kunnen onstaan. Maar wie weet is ons heelal net een enorm Perpetuum Mobile op zichzelf, maar zover kan ik nu ook weer niet nadenken. Alhoewel... onze planeten staan toch ook nooit stil... hehe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou er wereld beroemd er mee worden, als je dat zal lukken, maar helaas, je kan alleen maar energie verliezen en nooit meer krijgen dan je er in stopt.