Je gaat ervan krabben. Duh.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat je enge beesten van je rug afkrabt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom zit er een voordeel aan? niet alles heeft een voordeel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat je eerder naar je huid kijkt dan wanneer je niets merkt. Dit handig bij beschadiging van de huid. Zodat je er iets aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan je waarschuwen voor allerlei dingen, zoals zo veel van je waarnemingen.
Als iets jeukt door bijvoorbeeld een beestje is dat een waarschuwing dat die daar zit. Jeuk door een steek van een dier heeft niet echt voordeel, dat komt door het gif wat het dier inspuit voor hun voordeel, meestal om je bloed vloeibaar te houden. Jeuk aan je huid kan vaak veroorzaakt worden door droge huid of uitslag, dat waarschuwt je dat je daaraan iets moet doen. Kortom, het houdt je veilig(er).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bovenstaande: correct. Alleen heeft de jeuk van een steek tuurlijk een voordeel, het geeft aan dat je daar geprikt bent, daarom jeukt het. Het jeukt omdat die kut mug een of ander smerig spul in je heeft gespoten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is jeuk? Naar mijn mening een prikkeling van het tastorgaan, de zenuw. Dit om prikkels m.b.t pijn, temperatuur, lichaamshouding etc naar de hersenen te sturen . Jeuk is een voortdurende prikkel, om je bijvoorbeld attent te maken op een insect dat op je huid loopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de vraag vooral betrekking heeft op zomaar ergens jeuk hebben. Veelal wordt dit veroorzaakt door een groepje bacteriën die zich vermenigvuldigen. Door te krabben spreid je de bacteriën uit, krab je dode huidschilfers eraf waar dat potentiële gevaar op zit. Dit verkleint op zijn beurt weer de kans op infecties ed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo onderscheiden de mannen zich van de vrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het waarschuwt voor iets wat er niet hoort. Bij een muggensteek bijvoorbeeld komt er een vloeistof van de mug binnen. Door eraan te krabben, komt er een extra bloedstroom op gang, die helpt om de binnendringende stoffen snel weg te werken.