Welk dier ruikt het beste.?

Toegevoegd na 13 minuten:
Welk dier kan het verst iets ruiken op wat voor afstand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Inderdaad, beren hebben een erg goed reukvermogen. Ijsberen ruiken nog beter dan grizzly- of bruine beren, voornamelijk omdat ze hun prooi op grotere afstanden moeten opsporen, dit wordt vergemakkelijkt omdat op de poolvlakten minder obstakels zijn die het transport van de lucht bemoeilijken, en ook minder geurende objecten zoals begroeiïng die de geurreceptoren zouden kunnen afleiden.

Dan zijn er in het andere hoofdstuk, water, nog de haaien:
Haaien kunnen één deeltje bloed al ruiken in miljoenen deeltjes water. Dat stelt ze in staat hun prooi op kilometers afstand te ruiken. Water vervoert deze geur alleen stukken langzamer dan de lucht dat doet, maar in geconcentreerdere vorm. Haaien kunnen dus op grotere afstand hun prooi ruiken, maar het duurt langer voor deze geur ze bereikt.

Een gedeelde eerste plaats dan maar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het blijkt dat haaien erg goed kunnen ruiken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegrilde kip. Ruikt erg goed!
13 jaar geleden
De Grizzlybeer, er wordt gezegd dat die een prooi op 18 mijl kunnen ruiken. Ergens las ik zelfs 60 mijl...