het lijkt het meest op zilver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste spiegels bestaan uit een glazen plaat met op de achterkant een dun laagje reflecterend materiaal, veelal zilver of aluminium. Ter bescherming van het reflecterende laagje is dit afgedekt met enkele laklaagjes. Er zijn ook spiegels die bestaan uit een glanzend gepolijste, vlakke metalen plaat.

Dus: zilver of aluminium kleurig en bij metaal, rvs-kleurig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede spiegel is bijna een ideale reflector. Hij heeft zelf dan geen enkele kleur, maar weerkaatst al het zichtbare licht dat erin valt.
Er zijn spiegels met een kleurtje (bijv. goudkleurig) die flatterend werken op de huidskleur.
Maar de 'normale' spiegel is kleurloos.
13 jaar geleden
Dat ligt er aan,wat hij op dat moment weerspiegelt, of beter gezegd wat jij er in ziet. De eigen kleur is neutraal zilverachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gewone spiegel is een blanke glasplaat waar een heel dun laagje opgedampt zilver opzit dat met een weerbestendige coating is afgedekt.Er wordt in de glashandel dan ook over"verzilverd blank"gesproken als men het over een gewone spiegel heeft.De bruinkleurige spiegels die je weleens ziet is bronskleurig glas dat op dezelfde manier is afgewerkt en heten "verzilverd brons"voor de handel.Maar er wordt altijd over "verZILVERd"gesproken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus de kleur van een normale spiegel is gewoon zilver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de andere antwoorden al zeggen, een spiegel is een glazen plaat met daarachter een reflecterend vlak, meestal zilverachtig.

Er zijn trouwens ook spiegels in andere kleuren. Bij bouwmarkten kun je spiegeltegels kopen, 15x15 cm maar ook grotere, ik denk 30x30 die behalve in de bekende zilverkleur, ook in een soort brons te krijgen zijn voor een sfeervol effect.

Zo'n spiegel lijkt wel wat bruinig (of beter gezegd, kleurt hij alles wat hij reflecteert een beetje bruin)
13 jaar geleden
Aluminium ; grijs zilver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijne is van goud. Moet toch je geld aan iets uitgeven toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat de kleur van je spiegel je niet aan, schilder er dan gewoon overheen met de kleur die jij het mooist vindt!
Je spiegel is dan geen spiegel meer, maar heeft in wél de juiste kleur!