Hoe stel ik de datum op mijn horloge goed in?

Op dit moment is het zo dat mijn datum niet om twaalf uur 's nachts verspringt, maar om 12:00 uur 's middags. Een beetje frustrerend, want ik heb de datum al verzet om middernacht, en ook al eens na de middag.

Hoe kan ik dit het beste doen, want ook de wijzers van de klok een dag doordraaien heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Het gaat dus om een quartz-uurwerkje van Festina. Het werkt op batterijtjes. Het horloge is net nieuw, en het batterijtje is goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Niet een dag doordraaien maar 12 uren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien helpt de link je verder
je hebt al veel geprobeerd maar misschien toch iets vergeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je misschien wel weet is het 2x per dag 12 uur. 1x 's middags en 1x 's avonds. Nu staat je horloge zo dat het om 12 uur 's middags de volgende dag wordt. Dus inderdaad zoals al gezegd de wijzers maar 12 uur verzetten. Heeft in principe dus ook niets met de datumaanduiding te maken.