Hoe kan je veel leren over een bepaald onderwerp?

Stel dat ik alles wil leren over "webdesign" of over "de verkeersregels" of over "tennis", wat zou ik kunnen doen om over een bepaald onderwerp veel/alles te kunnen leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

De bib is the place to be.
Zelf heb ik daar heel wat kennis kunnen vergaren voor een bepaalde specialisatie.
Ik raad iedereen een bib avond aan in de week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En met bib bedoel je bibliotheek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens uw zelfstudie probeer je ook alles wat je bijleert systematisch uit in de praktijk.Of je doet er wat mee. Aan anderen vertellen bv wat je hebt geleerd is zeer zinvol.
Door je er in te verdiepen. Hoe, veel informatie op/inslaan, via internet/studie.

Sommige studies daar ben je nooit mee 'uit geleerd', bij cursussen is altijd een pre...om op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lezen, luisteren, uitproberen.
Zoveel mogelijk van alles in je opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leuk vinden, en msischien is het handig om er een soort van verslavind mee op te bouwen, dat is vaak de reden waarom je iets vaak doet. Natuurlijk kan ik met dit antwoord minnetjes verwachten, maar als school 'verslavend' zou worden gemaakt,denk ik dat veel meer mensen zullen slagen. Je moet ook niet weer té verslavend worden zodat je het echt MOET doen natuurlijk. Hééél belangrijk is uitgerust zijn, een goeie omgeving, niet benauwd, en geen moeie ogen hebben, dus niet voor het leren nog even uren computeren. En eten voordat je gaat leren werkt ook wel denk ik.

Wat je ook kunt doen is een powernap houden, dat is een korte slaap van max 1 uur, doe je het langer, dan zul je de hele dag heel loom/slaperig worden.

En ''soms'' lukt het gewoon niet door een onbekende reden, soms kan ik terwijl ik moe ben nog heel snel leren, bijvoorbeeld 150 woordjes van engels in 12 minuten. Soms heb ik daar een half uur voor nodig. Het is dus heel erg wisselend, veel slaap is echt belangrijk. Echt heel belangrijk, dat merk je wel als je het zelf hebt meegemaakt, succes!

Toegevoegd na 49 seconden:
Als je leert met al je zintuigen, zover het mogelijk is, dan onthou je het ook beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je erin te interesseren, dan ga je ook nog vanzelf zoeken! Het internet is vooral een handig hulpmiddel!

Als je er voor gemotiveerd bent, gaat het nog beter, als je er de lol niet van in zit, dan gaat het waarschijnlijk minder goed..

Dus ben je gemotiveerd voor hetgeen wat je wilt leren, en heb je er interesse en zin in, dan leer je het vanzelf..

Wel met gebruik van bijvoorbeeld: internet, boeken, e-books, blu-rays.. laten we zeggen elk medium.

Groetjes en fijne feestdagen!:)

Toegevoegd na 22 seconden:
Het ''spelenderwijs''(echt!) leren kan soms ook veel helpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst door het inlezen van informatie over het onderwerp, boeken, internet. Niet direct meningen vaststellen, conclusies trekken, eerst het gelezene op je in laten werken. Met één keer iets lezen onthoud en bevat jij niet gelijk alles, herlezen is nodig en nuttig om de zaken vast te houden.