Worden innovatieve uitvindingen gedaan door 'verlichte momenten' of door handig te kijken naar wat er al is en daar een toekomstbeeld bij te creëren?

Innovatie is 90% transpiratie en 10% inspiratie of toch andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Evolutionaire product ontwikkeling is wat je bedoelt. Hierin is beschreven dat een enkele ontwikkeling leidt tot een cyclus van verbeteringen en afgeleide producten, volgens een voorspelbaar patroon, alvorens een product verdwijnt.

Het echt nieuwe is een moment van verlichting. De afgeleide producten zijn vervolgens puur hard werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het schijnt dat veel uitvindingen 'bij toeval' worden gedaan, terwijl men driftig op zoek is naar iet heel anders.

Serendipiteit dus.
13 jaar geleden
Volgens mij komen de meest briljante ingevingen als je op het toilet zit of onder de douche staat. Kortom als je alles waaraan je werkt eventjes kan loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide komt voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak worden uitvindingen gedaan doordat mensen oplossingen zoeken als ze tegen een probleem aanlopen. En door jezelf de vraag te stellen hoe los ik dat op, krijg je het antwoord. Je gaat in dialoog met jezelf. Maar wie is dat deel dat met ingenieuze beelden op de proppen komt? Daar zit het antwoord. Het gaat veel dieper dan dat de mens denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je realiseert je niet dagelijks dat de aarde onderdeel is van een immens systeem van ontwikkeling. Was het enkele decennia vooral nog hokus pokus om te veronderstellen dat Leven verdergaat dan dit ene wat we nu ervaren, inmiddels is er internationaal zoveel onderzoek gedaan en materiaal vastgelegd (o.a. de Nederlandse cardioloog Pim van Lommel met een uitstekend gedocumenteerd onderzoek) dat we mogen aannemen dat ´men´ beseft dat wij werkelijk meerdere malen deze aarde beleven, om te ervaren wat nodig is en daaruit onze levenslessen te leren.
Twee regels om mijn antwoord in te leiden, want naar mijn mening komen innovatieve uitvindingen tot stand door verlichte momenten. Dat licht wordt meestal ´aangestoken´ door een collega-wetenschapper die wat meer overzicht en inzicht heeft, vanuit de spirituele wereld.
We zijn nog niet gewend om actief met die collegae samen te werken omdat onze ´inspiratie antennes´ nog niet actief zijn ontwikkeld.