Is het gewicht van mensen op de draaiing en baan van de aarde van invloed?

De wereld wordt steeds dichter bevolkt. In een groot gedeelte worden de mensen steeds dikker. Daardoor kan de gewichtsverdeling van de aarde veranderen. Heeft dit invloed op de baan om de zon? Kan de draaiing en daardoor het seizoen hierdoor veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er zijn factoren die een rol kunnen spelen ,maar niet het gewicht van de mensen.
Wat bijvoorbeeld wel (minimale) invloed heeft is de ‘Drieklovendam’( 40 miljard kubieke meter ) in China en zijn gewicht.
Dit zou het iets sneller draaien , door de laatste super hevige aardbeving in Chili ( 1seconde op 2000 jaar) , weer voor een deel tenietdoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat heeft geen invloed dat gewichtsverschil is zo minimaal als je kijkt naar het totaal gewicht van de aarde
13 jaar geleden
De mens bestaat voor een groot deel uit water en dat water was er altijd al op aarde, dus er verandert niets

Toegevoegd na 14 uur:
Soms valt er op een plaats op aarde wel 100mm regenwater dat is 100 kg per vierkante meter!!
Dus meer als een mens per vierkante meter en dat over miljoenen vierkante meters, maar ook dan gebeurd er niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in princiepe heeft een persoon die zich verplaatst al invloed op de rotatie van de aarde die invloed is echter zo klein dat die in de praktijk niet meetbaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten dat de massa van de mensheid t.o.v. de aardbol en de zon minimaal is, bestaat de mens uit 'massa' die al op de aardbol aanwezig was. De mensheid heeft dus geen enkel effect op de omloopsnelheid van de aarde om de zon.