Wat is het verschil tussen mitose en meiose?

Ik weet het verschil niet. Kan iemand mij helpen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
24.8K

Antwoorden (3)

Het ene is vlak na de bevruchting 1 cel naar 4 cellen, terwijl de andere bij normale celdeling is. Ik weet zo snel niet welke nu bij welke hoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mitose gebeurt in lichaamscellen
de meiose gebeurt in geslachtscellen.
Voor verdere uitleg en filmpjes zie bijgevoegde link:
http://www.vcbio.science.ru.nl/virtuallessons/cellcycle/mitomeio/
fremar
13 jaar geleden
Meiose is een celdeling waaruit een cel van 46 chromosomen (bijv mens) gedeeld wordt in twee cellen van 23 chromosomen ( dit is voor bevruchtingscellen zoals zaadcellen en eicellen, eicel en zaadcel wordt dan samen namelijk 46 en kan dan met de mitose beginnen voor het vormen van een embryo) bij mitose wordt er een exacte kopie van de moedercel in twee gelijke dochtercellen gedeeld (dit is bijv voor huidherstel, groei enz.)