waarom is waterenergie goedkoop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat het energie is die niet opgewekt hoeft te worden? Je hoeft alleen een apparaat te plaatsen zoals een molen om die energie op te vangen en om te vormen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle energie moet omgezet worden, energie wek je namelijk niet op. Dat zou betekenen dat we oneindige energievoorraden zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begrippenfout van mijn kant. Waar ik op doelde was dat je geen kolen hoeft te winnen/ aan te voeren/verbranden..

Antwoorden (3)

Omdat je bij waterenergie geen variabele kosten hebt (kosten voor input) en het relatief makkelijk te winnen is en ook nog eens oneindig is en ook nog omdat het altijd te winnen is (in tegenstelling tot windenergie en zonne-energie) .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De investering om water energie op te wekken is kleiner dan voor andere vormen van energie opwekking.
10 jaar geleden
Water energie is goedkoper omdat je er makkelijker energie uit haalt dan zonne-energie en wind energie. Met wind energie heb je veel onderhoud nodig, en dat kost ook geld. En de panelen van zonne-enegie zijn zelf al duur.