wat gebeurd er bij fermentie in de afstervings fase? en warom is er een afstervings fase

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Fermentatie is een gistingsproces. Dat heeft niets met afsterven te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fermentatie is de combinatie van afbraak van verbindingen met de productie van andere verbindingen.
(dus er worden verbindingen afgebroken en tegelijk worden er nieuwe verbindingen gemaakt)

In de afstervingsfase is de vorming van nieuwe cellen helemaal gestopt en vindt er dus ook geen fermetatie meer plaats.

Als er geen afstervingsfase zou zijn, dan zou alles blijven bestaan. Niets zou vergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met de voorgaande antwoorden eens, fermentatie is JUIST meestal een groeiproces, of je maakt zelfs microorganismen, zoals in een "gist"fermentatie, dan maak je nl gistcellen, of je kweek schimmels of bacterien omdat die nuttige stoffen afscheiden (zoals bijv penicilline). In dat geval gaan en wel een aantal van die schimmels dood in dat proces maar dat is niet de bedoeling van de fermentatie

DE ENIGE REDEN die ik zo kan bedenken waarbij NA een fermentatie proces een afstervingsfase is, is als in de fermentatie een zg recombinant dna organisme wordt gebruikt, dat wil dus zeggen genetisch gemodificeerd.

Dat organisme maakt dan een voor ons nuttig stofje maar we willen WEL dat stofje winnen uit het proces maar geen LEVENDE microorganismen verspreiden (omdat deze in de natuur niet voorkomen). Dan worden ze aan het eind van het proces expres doodgemaakt.

Dat kan door bijv verhitting of door toevoeging van bijv oplosmiddelen