Bestaat er ook kleur lenzen welke je ogen als lichtbron maakt?

Dus zeg maar rode lenzen die ook rood licht uitstralen. Dat zou wel erg leuk zijn in het donker namelijk.
Ik weet alleen niet of ze daar al zo ver mee zijn.

Deze lenzen zijn dus niet bedoelt om beter door te zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, er bestaan fluorescerende lenzen. Bijvoordbeeld "Glow Illuminant". Die geven licht in het donker.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lichtgevende lenzen bestaan (nog) niet. Lijkt me ook erg pijnlijk voor je ogen zo'n lampje in je oog.
13 jaar geleden
Er bestaan geen lenzen die zelf licht geven als directe bron. Wel bijvoorbeeld fluoriserende lenzen, maar dat is een secundaire lichtbron. Zoals jij de vraag stelt, is het antwoord simpelweg nee. Licht eraan wat je ook bedoelt, lenzen die bijvoorbeeld rood licht uitstralen als directe lichtbron of als secundaire lichtbron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar die vraag eigenlijk?
Ik heb wel andere soort lenzen gezien, maar zijn niet echt lichtgevend maar wel vet!