wat is verbaal geweld?

Ik moet een werkstuk maken over geweld. en ik weet niet precies wat verbaal geweld is..
zouden jullie mij misschien kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Schelden. Iemand bedreigen door middel van taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbaal geweld kan op een aantal verschillende manieren plaatsvinden. Minachtende opmerkingen, scheldwoorden, de gevoelens van een ander kleineren, schreeuwen en verbale dreigementen zijn allemaal vormen van verbaal geweld. Sommige vormen van verbaal geweld zijn erg subtiel en kunnen soms zelfs niet als zodanig herkend worden of als "normaal" worden afgedaan omdat het zo vaak gebeurt.

Zowel mannen als vrouwen kunnen zich schuldig maken aan het verbaal misbruiken van de andere partner in een relatie. Hoewel vrouwen vaak behendiger zijn op het gebied van verbale kritiek en het opmerken van tekortkomingen in anderen, zijn mannen vaak meer bedreven in het maken van subtiele kleinerende opmerkingen die iemand's eigenwaarde kunnen minimaliseren. Zij kan zich schuldig maken aan onophoudelijk zeuren: "Waarom moet ik je altijd duizend keer vertellen om je sokken op te ruimen" of: "Waarom kun je niet net zo als die en die zijn?" Aan de andere kant is het waarschijnlijker dat hij verbaal geweld toepassen met uitspraken als: "Nou, kom op zeg! Jij hebt de beslissing genomen om dit op je te nemen, dus nu moet je ook maar doorzetten". Zijn woede zal sneller tot een defensieve handeling leiden, zoals met de deuren slaan of het huis uitlopen.

Wanneer een echtgenoot herhaaldelijk zonder respect tot de ander spreekt, dan is het slechts een kwestie van tijd voordat er een vergelding plaatsvindt en een verbale mishandeling uitmondt in schreeuwen, gillen en schelden. Wanneer er in een relatie geen eerlijke communicatie plaatsvindt, dan kunnen dagelijkse irritaties uitgroeien tot pijnlijke woorden die door de ziel snijden. Verbaal geweld is vaak een manier om de ander te beheersen en te manipuleren met de bedoeling om kwaad te spreken over die ander of om minachting ten opzichte van die ander uit te drukken. Wanneer dit geen halt wordt toegeroepen, dan kan dit tot huiselijk geweld en lichamelijke geweld leiden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbaal geweld wil niets anders zeggen dan: geweld door middel van woorden. Dit hoeft niet alleen schelden te zijn. Je kan ook iemand finaal onder uit halen door sarcasme of een kleine stembuiging.
Geweld is voor iedereen verschillend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbaal = met woorden. Mondeling.

In tegenstelling met non-verbaal: niet met woorden.
Dat kan dus lichamelijk zijn.

Lees hier over verbaal geweld:

http://www.allaboutlifechallenges.org/dutch/verbaal-geweld.htm