Word de opwarming van de aarde, smelten van de ijskappen, en de gat in de ozonlaag niet een beetje overdreven?

Dit word ook hier veel besproken, ook op het nieuws, kranten ect.. maar ik denk dat dit allemaal zwaar en zwaar word overdreven. De overstromingen, orkanen, aardbevingen. Dit was er vroeger ook al, en ook net zo erg en veelvoorkomend. En toch schrikken we nu elke keer als er een overstroming e.d. is. Er word gigantisch veel geld verdiend met al deze paniek berichten. We zijn nog niet zo heel lang bezig met het archiveren van deze rampen, vroeger hadden we niet de goeie meetapparatuur of genoeg kennis om te begrijpen wat er gebeurde. Maar nu we dat wel kunnen denken we opeens dat het erg abnormaal is wat er gebeurd.
Hetzelfde geld voor de co2 uitstoot, deze was vroeger ook al erg, maar nu wij het pas gaan bijhouden denken we dat het nu abnormaal veel is. Bovendien wat weten wij nu zeker? Bomen en planten leven op Co2, voor die is het dus zeker niet schadelijk maar juist goed, In principe zouden planten/bomen juist beter kunnen groeien door onze uitstoot? Ik merk trouwens niks van deze co2 uitstoot, zijn jullie zwaarder gaan ademen? Word het overdreven of is het echt zo erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Klimatologische veranderingen zijn onderhevig aan grotere en kleinere fluxbewegingen,d.w.z. dat er periodieke verschuivingen waar te nemen zijn in de geodynamische processen die gerelateerd zijn/ten grondslag liggen aan wijzigingen in het aardmagnetisch veld,oceaanstromingen,groei- of afname van het Poolijs o.i.v. de samenstelling van de atmosfeer,de frekwentie van vulkanische/pyroclastische uitbarstingen(dus uitstoot van vulkanische aswolken,zwaveldioxide),enz.

Daardoor kan dus de temperatuur veranderen over een langere periode,kan er zelfs een nieuwe ijstijd ontstaan en weer elders een verandering geven die van een kouder naar een warmer klimaat verschuift.

Dat de mensheid nu het leeuwenaandeel heeft in de klimaatsveranderingen die momenteel schijnen plaats te vinden,lijkt toch wel overtrokken en in díe zin heb je gedeeltelijk dus wel gelijk.

De grote veranderingen worden toch veroorzaakt door de grote geodynamische processen in de Aarde of in de atmosferische samenstelling en dat over lange perioden uitgesmeerd en dan ook nog dus met een min of meer sinusbeweging,een soort golfgrafiek die pieken en dalen in temperatuur,CO2-samenstelling,zoutgehalte (in de atmosfeer en de oceanen) te zien geven.

De mensheid zal dus wel enige invloed hebben op de verschuivingen/veranderingen in het klimaat,maar die invloed is zéér gering in vergelijking met de kolossale krachten van moeder Aarde.

Bovendien betekent een klimaatsverandering eigenlijk alleen maar een klimaatsverschúiving,want wanneer er in een bepaalde regio van de Aarde een koudere periode aanbreekt,zal het elders op Aarde juist warmer worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb geen antwoord op al je vragen.

Ik denk dat de wetenschappelijk bevonden verwachtingen grotendeels correct zullen zijn. De kans lijkt me aanwezig dat niet alles exact kan worden voorspeld. Vroeger dacht men immers dat de aarde plat was.

Het is iets wat we met name name doen voor de wereld wanneer wij er niet meer zullen zijn. Mooi en selfless gebaar vind ik persoonlijk.

Ik ben ervan overtuigd dat milieurampen er zijn om de overbevolking terug te dringen. Het lijkt me dan ook aannemelijk dat er nu steeds meer plaatsvinden.

Diersoorten sterven uit. Altijd zo geweest.
Enerzijds vind ik het weer een typisch iets van de mens om alles maar te willen controleren en in de hand te houden. Blijf er nu eens vanaf!

Anderzijds is door ons mensen veel vernietigd en verstoord, dus het idee van damage control vind ik dan wel weer een mooi en ''op zijn plaats'' gebaar.
Wij hebben de hele shit over willen nemen dus moeten wij op onze beurt ook ons best doen om de balans proberen te herstellen.

Als we nu ons nu eens wat meer richten op geboortebeperking, gaan we het klimaat- en fileprobleem ook gelijk tegen.