wat was de taak van de raad van 500?

Wil iemand zo vriendelijk zijn als ie het antwoord weet dat ie dan mij gelijk stuurt,WANT ik hem op dit moment echt nodig!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Kimath
13 jaar geleden
je hoeft niet zoveel uitroeptekens te gebruiken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou daar te pakken krijg weet je niet wat er gat gebeuren..........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kimath
13 jaar geleden
Waarom wil je mij te pakken nemen? Ik gaf alleen een suggestie. Met al die uitroeptekens lijkt het een beetje schreeuwerig.
Waarom doe je gelijk zo defensief?

Antwoorden (2)

Rechtstreeks van internet kan je het zo snel even vinden

Na 800 v.Chr. was er in Griekenland een grote volksuitbreiding. Hier was in Griekenland eigenlijk geen ruimte voor (gebrek
aan landbouwgrond en economische problemen). Zodoende ontstond er dus een groot bevolkingsoverschot. Sommige Griekse poleis
hadden hierop een oplossing: ze stichtten elders nieuwe poleis. Door de opkomst van de handel wist men de plaatsen waar het
makkelijk toegankelijk was. In het oostelijk deel was er weinig kans, want daar leefden goed georganiseerde rijken. In het
zuiden, langs de Afrikaanse kust, was het ook niet succesvol, want daar woonde de Egyptenaren en de Carthagers. Er waren echter
wel mogelijkheden op Sicilië, in Zuid-Italië en rondom de zwarte zee. Deze volksverhuizingen kennen twee golven. Van 750 tot
650 gingen de Grieken vooral naar het westen. Na 650 was het zwarte zeegebied meer in trek. Meestal werd de kolonisatie door
één polis geleid. Soms deden er echter ook inwoners uit andere gebieden aan mee. De nieuw gestichte polis was zelfstandig
in haar handelen, maar hield een religieuze band met de moederstad. Niet alle poleis deden aan kolonisatie. Als voorbeeld,
Sparta en Athene hebben bijna geen bemoeienis gehad de kolonisatie.
De kolonisatie werd voornamelijk veroorzaakt door overbevolking, maar het had ook grote gevolgen voor de handel.
13 jaar geleden
Volksvergadering-democratie in het oude Athene.

Taak: besturen van de stad. Zie verder de link.