logisch is onlogisch?

logisch betekent dat het gewoon zo is of omdat iedereen denkt dat het zo is maakt dat het niet onlogisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

logisch betekent niets meer of minder dan "volgens de logica".
wat is daar nou onlogisch aan?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor doneer ik een plusje! Logisch toch?
Rieneke1
13 jaar geleden
misschien moet je je vraag dan wat duidelijker stellen?
Logisch zou je ook wel 'vanzelfsprekend' kunnen noemen.
Iets wat iedereen weet en dus heel simpel is.

Vb: Je moet plassen, dan ga je naar de wc. Logisch toch? Het is namelijk vanzelfsprekend, iedereen weet het.

Maar logisch heeft nog een betekenis, iemand die logisch kan nadenken kan meer dan een gemiddeld persoon. Hij kan dus op ideeën komen waar andere mensen niet op kunnen komen. En als je het idee hoort, dan is het logisch dat het zo werkt. Je moet er maar op komen!

Vb: Autobanden gaan soms lek, het is gevaarlijk als je rijdt met een lekke band. Tegenwoordig heb je runflat banden, iemand kwam op dit idee. In de band zit een heel dik flexibel maar stevig en sterke stof, als de band klapt kan de auto daar nog op rijden. Een logische oplossing, maar toch moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw interpretatie van logisch is niet geheel en al logisch. Je gaat van een een foutieve aanname uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
logisch is iets wanneer het verband tussen oorzaak en gevolg bewezen is.
(Bewezen door de wetenschap, door algemene kennis of levenservaring in de breedste zin van het woord.)