Columbus wilde geen land ontdekken. Hij wilde aantonen dat de wereld rond was. Omdat men vroeger altijd via Afrika ging, naar het oosten, wilde hij laten zien dat als je er via het westen kan komen dat de wereld rond is. Hij kwam tijdens het varen uit in een gebied dat nu Amerika heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in de link staat aangegeven waar en wanneer columbus iets ontdekte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indonesië, wat doen Indië heette.

Toegevoegd na 5 minuten:
doen=toen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want ik heb begrepen is dat hij niks wilde ontdekken, maar een kortere weg naar india vinden met de boot

Toegevoegd na 21 seconden:
want***wat