hoe worden neonkleuren gemaakt?

bijv. bij paint of word-art, in het kleur-kies scherm, kun je geen neonkleur kiezen. maar hoe kan dat?

Toegevoegd na 12 minuten:
ik bedoel, als je bij paint een kleur wil kiezen, staan daar geen neon-kleuren bij in het kleurenspectrum.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Probeer eens de volgende kleuren (rgb-waarden)

Neonblauw: 77, 77, 255
Neonroze: 255, 110, 199
Neongroen: 127, 255, 0
Neongeel: 243, 242, 21
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb eigenlijk nog nooit neonpaars gezien.. zou deze kleur niet bestaan, is ie niet populair of ben ik niet op mijn scherpst?
tonijn
13 jaar geleden
Zie bijvoorbeeld http://www.neondesigns.nl/neon-design
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argon , zie hier. paars:) met argon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
woohoo!

Andere antwoorden (1)

Omdat neon zelf kleurloos is:)

Toegevoegd na 1 minuut:
maar bij paint heb je de keuze uit het compleete kleuren spectrum. dus jha daar zal de kleur wel tussen zitten.