gebeuren de meeste uitvindingen per ongeluk?

Nou zijn er heel veel uitvindingen gedaan maar als je het echt hebt over doorslaggevende uitvindingen zoals bijvoorbeeld het wiel,vuur, magnetron,pc,tv en dergelijke.
Zijn die over het algemeen per ongeluk uitgevonden?

(per ongeluk, in die zin dat ze ergens mee bezig waren maar er uiteindelijk totaal iets anders uitkwam)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel uitvindingen worden per ongeluk uitgevonden. Zo is Coca cola oorspronkelijk helemaal niet bedoeld als een lekkere frisdrank, maar als medicijn! Apotheker John Pemberton maakte het drankje als een medicijn tegen onder andere hoofdpijn en vermoeidheid.

Ook de fonograaf is min of meer per ongeluk uitgevonden. Terwijl Edison zijn uiterste best doet om Alexander Graham Bell’s uitvinding de telefoon te verbeteren. Hij ontdekte in 1877 een nieuwe manier om geluid niet alleen vast te leggen, maar ook te reproduceren. Een soort geluidsrecorder dus. De zoetstof in bijvoorbeeld Coca cola light is ook per ongeluk uitgevonden. In 1965 zochten mensen naar een medicijn tegen zweren. Iemand likte aan het goedje en merkte dat het erg op suiker leek. Later werd het gebruikt in allerlei light producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat de meeste uitvindingen tot stand kwamen door lang en hard te werken en proeven te doen. Maar er zijn zeker veel uitvindingen gedaan waarin het toeval een grote rol speelde. Die man die als kind zich verbaasde over het deksel op de pan van zijn moeder en zo tot de uitvinding van de stoommachine kwam bijvoorbeeld. Ian Fleming met zijn penicilline. In de medicijnen (Viagra) is dat gebeurd.
Maar doorgaans moeten mensen hard en lang werken om een uitvinding te kunnen doen.