Hoe komt het dat de Dam in A'dam zo veel duiven kent? Ook op andere grote pleinen in grote steden stikt het vaak van de duiven.

Hoe komt het, waarom zijn daar altijd nou duiven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt de schuld van Gert & Hermien te zijn.

Het beste antwoord

omdat er op die grote plekken vaak veel te eten voor ze is.
ook komen er regelmatig mensen die die duiven eten geven.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat duiven - ook wel ' vliegende ratten' genoemd heel erg graag dicht bij mensen zijn, omdat ze zich gráág tegoed doen aan hun afval ; her en der neergegooide etensresten voornamelijk. Veel mensen is dus veel duiven. En brutaal ook nog.
Pleinen zijn blijkbaar de plekken waar mensen graag hun restje patat neergooien, hamburger laten vallen of ijsje verliezen. Ergo : ratt...eeeeh...duiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op grote pleinen zijn vaak veel mensen te vinden. Mensen voeden de duiven. De duiven komen weer terug om te kijken of er weer eten is. Hierdoor raken de duiven er aan gewend dat ze gevoed worden door de mensen en zijn daardoor ook geen mensenschuw. Ze zijn er aan gewend geraakt.