waarom is het in vlissingen zeeland altijd beter weer meer zon uren dan elders in nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Het schijnt zo te zijn dat Zoutelande de plaats is met de meeste zonuren. Door de ligging en de invloed rondom van de zee, worden wolken er eerder verwaaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de Golfstroom via Zeeland naar het noorden gaat.
Door de Golfstroom is het klimaat op 50 graden noorderbreedte in Europa (de regio van België en Nederland) veel warmer dan op vergelijkbare andere plaatsen op aarde: het steeds nieuw aangevoerde warme zeewater functioneert als buffer. Vooral aan de Atlantische kust van Scandinavië is de invloed ervan van groot belang. De havens van Noorwegen tot en met Moermansk zijn 's winters ijsvrij. Grote delen van Europa zijn hierdoor dan ook een stuk warmer dan andere gebieden op vergelijkbare breedtegraad. New York ligt bijvoorbeeld op dezelfde geografische breedte als Rome maar is 's winters veel kouder dan Amsterdam.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O,dat komt omdat er een bepaalde luchtstroming omt vanuit de Noordzee die door hwet warme water door de Golfstroom meer de wolken wegblaast eb dus zo komt er meer zon.
In Vlissingen waait het meer vandaar: hup,wolken weggeblazen,ik bedoel meer dan ergens anders in Nederland.