De eerste wereld was het paradijs en verging bij de zondeval. De tweede wereld verging bij de zondvloed. Aldus leven we nu allen in de derde wereld?

Waar kan ik meer informatie vinden hierover en ook hoe andere godsdiensten hierover denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zit deze vraag bij wetenschap?? Dit heeft er geenszins mee te maken.

Antwoorden (4)

Volgens de mythologie van de Australische Aborigines is de eerste tijd de droomtijd, die altijd en nog steeds bestaat, zonder begin of eind. De tweede tijd is je leven hier op aarde, die wel een begin en een einde kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Tolkien eindigde de derde era van Midden-aarde met het vernietigen van de Ene Ring, en was daarmee het lot getekend van de elven, dwergen en orcs. De vierde era is de era van de Mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek op internet naar het onstaan en vergaan van de wereld. volgens Katholieken, joden, moslims, boedisten enz
13 jaar geleden
Zoals je de vraag stelt ga ik er van uit dat je in de bijbel gelooft, want daarin staat de zondeval en de zondvloed, ik geloof ook in de bijbel maar zoals jij het schrijft is het volgens mij niet waar.
De wereld is geschapen en al wat er op in in is de zeeën, door God, het paradijs was er in het begin en toen is de zondeval gekomen en de wereld is gebleven tot de zondvloed, ongeveer 2000jaar, toen zijn er 8 mensen overgebleven, en toen is de 2e wereld begonnen, als je dat zo wilt noemen, en die heeft geduurd tot Jezus de zoon van God aan het kruis hing, ook ongeveer 2000 jaar, vanaf die tijd is de 3e wereld want onze jaartelling begint daar ook, en dat is nu ook ongeveer 2000 jaar. Verder kun je meer info vinden natuurlijk in de bijbel op internet, er is maar 1 Godsdienst, en dat is het geloof in de God uit de bijbel, dus daar hoef je niet verder naar te zoeken, er zijn wel andere geloven die ergens anders in geloven, ik wens je veel wijsheid bij het onderzoeken, maar hou altijd de God uit de bijbel, in gedachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wat de zondvloed betreft:
waar is al dat water eigenlijk gebleven ?
Het strookt niet met de waterkringloop.