Stel je beheerst voor 0.00% een taal, zou je dan wel gedachtens hebben en kunnen denken?

Toegevoegd na 7 minuten:
Stel dat je een aantal jaar later een taal zou leren, zou je dan nog een een herinnering hebben aan de tijd dat je geen taal beheerste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

ja, dat denk ik wel, net als dieren kunnen denken, zij het in beperkte mate.
je denkt dan in beelden.

Toegevoegd na 23 minuten:
als antwoord op je toevoeging: jazeker wel.
alweer grijp ik terug op dieren, die zeker herinneringen kunnen hebben.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat moet wel bestaan.
kijk bijvoorbeeld eens hoe slim dieren kunnen zijn, ze gebruiken soms zelfs gereedschap.
het lijkt me dat ze oorzaak en gevolg als een soort stripverhaal zonder tekst voor ogen zien.
De gedachtens zullen niet uit woorden bestaan, maar uit gevoel.

Toegevoegd na 1 uur:
Mocht je later toch een taal leren, dan zullen de gevoelens namen krijgen, net als de dingen om je heen dan namen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze dan op een andere manier denken. niet in woorden maar meer in dingen die ze voelen en zien,
bv iemand voelt dat hij honger heeft en in gedachten ziet hij dan eten staan.

Toegevoegd na 6 minuten:
na je toevoeging : de herinneringen kunnen wel blijven bestaan. vooral grote gevoelens en dingen die je hebt meegemaakt kunnewn bij blijven.
je gevoel heeft het altijd gedaan dus liefde, angst, verliefdheid., en dat soort emoties enzo blijven je altijd bij.
of je maakt iets mee bv een brand. dat onthou je ook zonder kennis van de taal.
13 jaar geleden
herinneringen zijn meestal niet in woorden dus waarom niet?
13 jaar geleden
Leuke vraag.
Een persoonlijke ervaring waar je als antwoord mogelijk wat aan hebt.

Mijn oudste kind was mee bij de verjaardagsvisite bij zijn neef, die is een paar maandjes ouder. Dit was voordat ie kon praten.

Maanden later, op zijn eigen verjaardag, wist die correct te vertellen dat er ook bij neef een verjaardagstaart op tafel stond...zowel een woord als een begrip dat ie bij dat eerdere bezoek nog niet kende, maar wel herkende aan de hand van zijn eigen verjaardagstaart....dus achteraf de woorden erbij gevoegd in zijn geheugen

ps Het zal duidelijk zijn dat het hier om zeer jonge kinderen ging.

Toegevoegd na 53 seconden:
Uiteraard was dat oudste kind toen nog enig kind...