Wat is dit voor een steen en hoe laad ik hem op?

Ik heb zo'n soort steen een jaar geleden gekocht op een paranormaal beurs maar ik vraag me af watvoor steen het eigenlijk is. Het licht dat er doorheen valt is oranje/geel.

Toegevoegd na 50 minuten:
Met opladen bedoel ik niet de steen met een snoer in een stopcontact stoppen. Zie reacties op mijn vraag.

Toegevoegd na 2 uur:
Met het feit dat bijna niemand serieus op deze vraag reageert en er de naam "niet realistisch" aan geeft in mijn achterhoofd, sluit ik deze vraag. Mijn dank gaat uit naar de antwoorden waar ik wèl wat aan heb gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opladen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt een steen opladen zodat hij zijn krachten weer actief worden. Dit kan op allerlei manieren, maar dat verschilt per steen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een universeel lader, maar stand steen zit er echt niet op! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha nee, maar bijv. de ene steen laad je op door hem een poos in de zon te leggen, en de andere moet je weer tussen andere stenen leggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is geen batterij :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mitch, hij bedoelde het ook niet serieus.. Rustig maar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ik snap het al.
niet letterlijk maar spiritualiteit dinges?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, precies. Zoals ik uit hebt gelegd, kun je een steen opladen door hem in de zon te leggen. Maar iedere steen laad je weer anders op. Mijn vraag is dan ook hoe en watvoor steen het is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat soort dingen vind ik echt cool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ LittleLuna: een (oude?) manier is om de 4 elementen erbij te betrekken: water (afspoelen onder koud stromend water), lucht (bij volle maan buiten leggen), aarde (24 uur begraven in de grond), vuur (even door een kaarsvlam halen). Opladen in de zon heb ik nog nooit van gehoord, maar goed, dat terzijde. Een bevriende stenen expert adviseerde me om ze heel simpel onder stromend koud water af te spoelen (neutraliseren) en op te laden in de volle maan. Ik heb een schaal met aarde erin waarin ik ze dan een stukje uit elkaar inleg. Dit werkt al jaren perfect: simpel en goedkoop. Of jouw steen een 'speciale' behandeling nodig heeft weet ik niet. Tip: neutraliseer (afspoelen) een gekochte of gekregen steen direct om (eventuele) opgeslagen/achtergebleven energie van iemand anders te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Scarlet. Dat ga ik proberen! Ik had gelezen dat iedere steen weer een andere oplaad-methode heeft. Daarom dacht ik dat mijn steen weer niet blootgesteld mocht worden aan bepaalde elementen. Dit blijkt dus onjuist te zijn, gezien je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervan zakt mij echt de pantalon van op de enkels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het dan voor wat het is :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, het is wel degelijk zinvol om kritisch te leren denken. Anders laat je je straks inpalmen door gekke ideeën die WEL gevaarlijk zijn. Dat je gelooft in "krachten" van een steen, en in het "opladen" van die steen, is relatief ongevaarlijk. Het opent echter de deur naar gevaarlijke wanen, je maakt jezelf toegankelijk voor de echte oplichters die helaas ook rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik, maar dan kan je het ook voor jezelf houden. Ik laat me niet zomaar gek maken, ik ben gewoon zeer geïnteresseerd in dit soort zaken.

Antwoorden (5)

Het lijkt me op een opaal, zie onder andere de foto's die verderop in dit Engelstalige wikipedia-artikel staan.

Over opladen kan ik geen zinnig woord zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Edelstenen moeten regelmatig gereinigd worden onder stromend water en opnieuw opgeladen worden. De edenstenen bij enkele bergkristallen leggen geduurende 12 uur is een zéér krachtige manier om edelstenen op te laden.
Om deze werking nog te versterken kan je de Seraphis Bey essence gebruiken om je edelstenen te reinigen.

Seraphis Bey essence wordt gebruikt voor de zuivering van ruimten, chakra's, edelstenen en aura's.
30 ml tinctuur-spray : 21.00€
Als je deze tinctuur gebruikt om je edelstenen te reinigen ipv stromend water, zal je een diepere reiniging van je edelstenen creëren. Als je dit combineert met het terug opladen bij bergkristallen, zal je edelsteen zéér zuiver en krachtig zijn en jouw zuivere en krachtige energie doorgeven.
(de specifieke trilling van de edelsteensoort wordt niet vervormt door deze reinigings - en oplaadmethode)
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof je dat nu zelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bepaalt zelf waar hij/zij in gelooft.
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's waar - maar sommige geloven hebben niets met de werkelijkheid te maken.
fremar
13 jaar geleden
probeer enkel een antwoord te geven op de vraag,daarom hoef ik er zelf niet in te geloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Opladen? Wat laad je op?
Leg hem maar tussen de kiezelstenen op jouw tuinpad, dat is m.i. het enige waar ie geschikt voor iets, de tuin verfraaien.
Zit er een snoer aan met een stekker? Indien niet kan deze steen niet opgeladen worden. Ik vraag me trouwens af, of het wel een steen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen tuinpad.. ;)
Duidelijk een prachtige opaal!
Over opladen kan ik je niet verder helpen.
13 jaar geleden
Het lijkt op een opaal. Maar.. Als dit een steen is die groter is dan een kleine cm, en het heeft geen honderden euro's gekost, dan ben je opgelicht; Opalen zijn zeer kostbaar (een beetje opaal voor een oorbel kost al snel 50 euro). Er zijn geen er op gelijkende edelstenen.

Het idee dat een edelsteen zijn kracht verliest is misvat. Ederstenen ontstaan onder ongelooflijke omstandigheden, en zitten vervolgens duizenden jaren opgesloten in de aardlagen. Gedurende ons leven verliezen ze niet de krachten die hierin opgesloten zitten. Je moet ze dus niet opladen. Mensen die dat beweren hebben niet heel veel idee van hoe edelstenen ontstaan.