planten zijn gevoelig voor prikkels, klassieke muziek kan een positieve invloed hebben. ;-)

http://www.tuinadvies.be/varia_gevoelens.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
volgens mythbusters, hardrock ook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben groen en ik doe het goed op hardrock...

Andere antwoorden (4)

Klassieke en rustige muziek stimuleren de groei heel duidelijk. Daarentegen waren de planten die in een overeenkomstig onderzoek blootgesteld werden aan scherpe, agressieve muziek aan het einde van de onderzoeksperiode zichtbaar gestresst en meetbaar kleiner. Ze floreren spectaculair goed als ze op een vriendelijke manier worden verzorgd en als er een goede stemming hangt. Vanzelfsprekend zullen deze onbekende positieve krachten alleen maar tot uiting komen, als ook aan de basiscondities voor een goede groei wordt voldaan. Zonder dat zou ook de meest tedere behandeling geen succes kennen.
fremar
13 jaar geleden
Indirect. Planten hebben geen gehoororgaan en geen hersenen. Ze horen niets en ze kunnen geluid ook niet verwerken. Het staat wel vast dat planten gevoelig zijn voor trillingen. Dat is proefondervindelijk vastgesteld. Hoe dat werk is nog onderwerp van onderzoek. Dit onderzoek is nog wel controversieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee tenzij ge sleect zingt :)

Toegevoegd na 31 seconden:
Nee tenzij ge slecht zingt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
viooltjes horen graag piano muziek.