Hahaha,

Nee. alles wat er uit komt, komt op de aardschol in kwesite te liggen. Hierdoor drukt die net iets zwaarder op het magma; effectief geen verschil (Behalve dan dat het gesteente iets zal krimpen bij afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vulkaan uitbarsting zal materiaal verplaatsen.
De verandering die plaats vind is afhankelijk van het soort vulkaan.
==die op een breuk lijn ligt (dit magma komt niet dieper weg dan tientallen km.
==die OP een plaat ligt (hotspot dit magma komt weg van honderden km diep.
==die op een zak met magma liggen.(caldera,deze vulkaan blaast veel as en steen over grote afstanden weg)Daarna stort de vrij gekomen ruimte in en ontstaat daar een grote kuil.In NW van de VS,10 km in doorsnede 600 mtr,diep.Is nu een groot meer.6000 jaar geleden gebeurt.
De aarde raakt geen massa kwijt er komt wel bij.Ruimte puin,stof, enz.
ALLES is in beweging van zeer klein tot zeer groot.En niets verdwijnt.Het gaat over in een andere form of veranderd van plaats.