waar je met plezier iets leert en waar de leerstof op een adequate manier wordt onderwezen.

bovendien waar je goed wordt voorbereid op de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed onderwijs is onderwijs waar je veel van leert op een goede manier dus , makkelijk en een educatieve manier , natuurlijk leraren die veel tijd in de leerlingen steken maar ook voldoende zorgt dat de leerlingen ook goed leren voor de toetsen, dat is goed onderwijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed onderwijs is onderwijs waarbij de leraar de leerlingen activeert en actief betrekt in de stof, hierdoor is de stimulans voor leerlingen groter om thuis ook wat aan het desbetreffende vak te doen.
De leraar heeft geduld, en vindt het geen probleem om leerlingen die achter lopen bijles te geven.
De leraar dient universitair geschoold te zijn, en tijdens zijn studie genoeg ervaring op te hebben gedaan om de orde in de klas te kunnen handhaven.
Goed onderwijs is dus het tegenovergestelde van het huidige onderwijs, aangezien de tweede kamer het belangrijk vindt om de leerlingen meer uren te laten maken, en de opleiding van de leraar er eigenlijk niet echt toe doet.
Zoals op mijn school bijvoorbeeld leraren die solliciteren naar een vak, maar voor een ander vak aan worden genomen, de leraar staat dan doelloos voor de klas aangezien de meeste leerlingen meer ervaring hebben in het vak dan de leraar zelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja, en de leraar moet de leerlingen voldoende hebben voorbereid, zodat ze op proefwerken of examens niet voor verrassingen komen te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed onderwijs kan naar mijn mening alleen worden gegeven door een docent die de leerstof aan de leerling op een manier kan bijbrengen die de stof aantrekkelijk kan maken door de nieuwsgierigheid te prikkelen. Een leraar met enthousiasme en die ingaat op vragen van leerlingen, die aanmoedigt om te vragen, die de leerlingen aandacht geeft en positief is tegenover hen, die ook ingrijpt bij die lesverstoorders die er altijd in een klas zitten, alleen zo iemand kan goed onderwijs geven. Ik bijv. vond geschiedenis altijd ver van mijn bed, het interesseerde mij totaal niet. Ik leerde gemakkelijk, daar lag het dus niet aan, maar ik zag er de zin niet van in. Ik deed het gewoon niet. Het was dan ook altijd mijn enigste
6, mijn laagste cijfer ooit. In mijn examenklas kregen we een nieuwe leraar geschiedenis. Die man kon vertellen! Hij
hield van zijn vak en dat wist hij door zijn enthousiasme over te brengen. Resultaat; een 9 voor geschiedenis op mijn examencijferlijst. Door hem heb ik de zin van geschiedenis ingezien en er interesse voor gekregen. Dit is voor mij de enige manier om goed onderwijs bij te brengen. Een leerkracht die van zijn vak houdt en de klas bespelen kan en in de hand heeft.
amc
13 jaar geleden
Een voorbeeld op een vmbo moet een leraar zorgen dat er een goede aansluit is voor het mbo, dan levert een school pas goed onderwijs. De meeste scholen streven naar 100% slagen maar het gaat erom wat ze op het mbo doen. met alleen een middelbaarschooldiploma daar heb je niks aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt dat het onderwijs is dat zich aanpast aan de capaciteiten en de mogelijkheden van het individu en waarmee (de opgedane kennis) het individu in de toekomst het hoogst mogelijk rendement kan halen (waar hij het meeste aan heeft).
Ik denk overigens niet dat dit haalbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed onderwijs, in mijn ogen, is wanneer niks wordt opgelegd maar helemaal uitgaat van het verlangen van degene die wil onderwezen worden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je het opvoeden van jonge mensen ?Dan even een paar opmerkingen,
Opvoeden gebeurde door;
Ouders,school,kerk en straat.
==Ouders hebben het druk,auto,huis,vakantie enz.
==School mag niks meer.
==Kerk bestaat niet meer.
==Straat werkt vol op.(en die haddan we er niet in gewild)
Opvoeden en onderwijs is een geheel.Simpel gezegd, opvoeden is,zorgen dat ze een veel verdienende productie robot worden.De school helpt hierbij.Later worden ze vervangen door echte robots.
==
Laten we proberen er gelukkige mensen van te maken.Die op een zo breed mogenlijk manier het mens zijn ervaren.
Werken is prima,maar **********
Laten we ook niet vergeten; filosofie,kunst,cultuur,naartuur,liefde voor je naaste, spel,avontuur en ga zomaar door.
==
Dan komt de wereld vrede ook aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er goede docenten zijn en lesstof beschikbaar zijn.