Hoe kan ik het beste leren zonder afgeleid te worden?

Altijd als ik een taal moet leren dan doe ik dat altijd op de computer want dat gaat het beste. maar dan ga ik ook altijd even op andere sites gewoon om even te kijken, maar meestal wordt dat niet even dat duurt dan wel een half uur en zo lukt het niet om te leren. dat heb ik ook als ik huiswerk moet maken.
hierdoor ben ik altijd heel erg lang bezig met mijn huiswerk
hebben jullie tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Computer uit en gewoon met een boek en schrift gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kunst van concentratie, als je daar problemen mee hebt, is het weghalen van alle zaken die je concentratie kunnen beinvloeden.
Dus: Geen muziek, tv uit, computer uit.
Maar ook: Haal alle overbodige papieren, rommeltjes en onnodige zaken weg van je bureau.

Om jezelf er werkelijk toe te zetten om ook te gaan zitten om te studeren, moet je jezelf als het ware opleggen dat je dat ook gaat doen.
Dat kan je alslvolgt doen:
Noteer een paar weken in je agenda meerdere malen momenten die je speciaal plant voor studie. Zet het in je agenda, en maak dus geen andere afspraken op die momenten.
Telkens wanneer je in je agenda kijkt, zie je de momenten van studie. Je hebt feitelijk een afspraak gemaakt met jezelf, dat dit je leermomenten zijn.
Als je jezelf er ook nog aan houd, zul je merken dat het steeds makkelijker wordt om vast te houden aan je studie afspraken met jezelf.

Bijna overbodig om nog toe te voegen: Weg met dat mobieltje! Zet ‘m uit, en haal ‘m weg uit je gezichtsveld!

Wanneer je op die manier langzaamaan merkt dat je cijfers omhoog gaan, zul je zelfs plezier krijgen in het studeren. Het wordt beloont! Dan wordt het steeds makkelijker om te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leren op de computer werkt voor jou dus niet het beste: je wordt afgeleid doordat je steeds de neiging hebt om te gaan zitten surfen.

Wat je het beste kunt doen is om iedere dag een vaste tijd in te plannen voor studie / huiswerk. Dus bijvoorbeeld elke dag van 16.00 tot 17.30 uur, of dagelijks twee studiemomenten, bijv. van 16.00 tot 16.45 en van 19.00 tot 19.45.

In die tijd staat de pc uit en leer je gewoon met behulp van boeken en aantekeningen. Later kun je altijd nog dingen nazoeken of uitwerken op de pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst dus niet op de computer het werkt duidelijk niet. Een tip die ik van iemand kreeg is om heel zachtjes largomuziek op te zetten.Dit is klassieke muziek die in dit tempo gespeeld wordt. Dit is het tempo van je hartslag en daardoor kan je beter onthouden. Omdat dit in het ritme van je hartslag is komt het in je hersenen binnen aan de "gevoelskant" waardoor dit een direct lijntje zou maken met je "leerkant". Ik heb het geprobeerd en het werkt echt!
Nog even als laatste, de muziek moet zo hard staan dat je het net kunt horen, dus niet luid.

Ik hoop voor je dat het voor jou ook werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kernwoorden,grammaticaregels en belangrijke zinnen opschrijven en logisch ordenen/categoriseren
(dus: een soort uittrekseltje voor jezelf maken op de pc of op papier = naar keuze))

Bep. woorden of zinnen die je moet leren/vertalen met een bepaalde kleur aangeven op onderwerp.

Muziek héél zachtjes op de achtergrond (helpt althans bij mij).

Níet op andere sites kijken (tja dat is inderdaad héél verleidelijk,maar dan heb je je zelf edrmee en duurt 't leren wsel 2 of 3 keer zo lang).

Ff tussendoor b.v. 10 min. pauze nemen (na een kwarteir of half uur leren= naar keuze).

Toegevoegd na 4 minuten:
de muziek trouwens zo,dat je 'm bijna niet hoort.

ook natuurlijk ff álle andere storende dingen uitzetten (b.v. tv) of ergens gaan zitten waar 't rustig is (b.v. je eigen slaapkamer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor opleiding doe jij dan?
Kan het niet zijn dat je gewoon een concentratie probleem hebt? Als dat zo is kan je er weinig aan doen, want ook al probeer je het zodra je iets gevonden hebt wat afleid dan ben je gewoon afgeleid.
Al is het maar een vlieg die op het plafond zit je raakt gewoon afgeleid.

En waarom....
Omdat het je niet interesseert!
Veel mensen met concentratie problemen vallen hard stikken door de mand zodra ze iets moeten leren waar ze geen interesse in hebben.
En als het je al intereseerd in het ook moeilijk, maar wel minder moeilijk!
We kunnen je wel tips geven, maar het beste is gewoon goed opletten op school in de klas als de leraar aan het praten is, want zodra je thuis bent en moet leren weet je al heel veel en hoef je ook geen uren stil achter je saaie bureautje te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfdiscipline, geen andere sites openen als je aan het leren bent.