Het enige antwoord dat je van een fysicus zou krijgen is dat we hier (nog) geen antwoord op kunnen geven. Quarks zijn ontdekt eerst via modellen en daarna via botsingsproeven in steeds groter wordende deeltjesversnellers. Om quarks in eventuele kleinere delen uiteen te laten vallen heb je een kolossale versneller en hoeveelheid energie nodig. Dit is met de huidige stand van de techniek niet mogelijk. Het sluit uiteraard toekomstige vooruitgang niet uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed uitgelegd!+

Andere antwoorden (2)

De Amerikanen voerden proeven uit waarbij zij protonen met hoge snelheden lieten botsen. Vrijkomende quarks reageerden daarbij op een andere manier op elkaar dan verwacht. Volgens de onderzoekers zou dit erop kunnen duiden dat de quarks zelf niet 'elementair' zijn, maar een kern hebben. Die kern zou uit nog weer kleinere, tot nu toe onbekende deeltjes bestaan
fremar
13 jaar geleden
Als je quarks splijt krijg je Preutonen. Maar dat kan men nog niet...