Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is kernenergie centrale zo gevaarlijk voor ons?

je zied vaak mensen werken in een kerncentrale maar waarom is het daar zo gevaarlijk in deze centrale we zijn toch beschermt met speciale pakken en zo gisten in deze film merkt ik nog maar eens hoe vaak sommige met onze levens spelen

Picture for question
3 maanden geleden
in: Techniek
ronron1212
3 maanden geleden
Werken in een kerncentrale is niet gevaarlijk en ze dragen daar ook geen speciale pakken Film ja dat is film geen werkelijkheid
tinus1969
3 maanden geleden
Ik denk dat deze serie veel antwoorden geeft https://m.imdb.com/title/tt7366338/
ronron1212
3 maanden geleden
Je ziet vaak mensen werken in een kerncentrale waar en wanneer dan ik ken die mensen niet en weet ook niet of ik ze ooit heb gezien. Dus waar zie jij dat dan?
Ritsuka
3 maanden geleden
Je weet dat films nep zijn, toch?
KleinDuimpje
3 maanden geleden
https://www.rivm.nl/straling-en-radioactiviteit/stralingsincidenten-en-kernongevallen/fukushima
De link is geen fictie. Dit is echt gebeurd in Fukushima.
De film is fictie (verzonnen). De echte ramp heeft wel geïnspireerd.
Vaughn
3 maanden geleden
Om dezelfde redenen kun jij je ook afvragen waarom autorijden zo gevaarlijk is.
playah30
3 maanden geleden
Wanneer er iets fout gaat bij een kerncentrale is de impact vaak hoog. Sinds Tsjernobyl was het vertrouwen echt even weg. Toch blijft dit verreweg de meest duurzame manier van opwekken en kunnen we dit tegenwoordig veilig doen. Zitten dan nog wel met het afval, wat hier van af komt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Kernenergiecentrales kunnen gevaarlijk zijn vanwege de straling die vrijkomt bij het opwekken van energie. Ook al dragen medewerkers speciale beschermende kleding, straling kan schadelijk zijn voor de gezondheid, vooral bij langdurige blootstelling.

Daarnaast zijn er risico's zoals ongelukken of storingen, die kunnen leiden tot nucleaire incidenten. Denk maar aan de rampen in Tsjernobyl en Fukushima, waar veilige afhandeling cruciaal was, maar het toch misging.

Er zijn ook zorgen over het afval dat geproduceerd wordt, omdat radioactief afval honderden jaren gevaarlijk blijft en veilig opgeslagen moet worden.

Wie maakt zich zorgen over kernenergie in de omgeving? Hebben jullie ervaringen met veiligheid of de risico's die verbonden zijn aan kerncentrales?
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing