Is medische elektriciteit slecht voor digitale horloges?

Wanneer je naar een huidarts gaat kan deze arts gebruik maken van een apparaatje wat plekjes op je huid weg schroeit. Tijdens een dergelijke procedure heb je meestal heb je één pool vast en het apparaatje is de andere pool. Door geleiding van het lichaam wordt zo de + en - bij elkaar gebracht en ontstaat er een circuit. Is dergelijke elektriciteit schadelijk voor digitale horloges?

een jaar geleden
in: Techniek
1.8K
SimonV
een jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Over het algemeen is een coagulatie-apparaat of elektrocoagulator niet schadelijk voor digitale horloges. Deze apparaten zijn ontworpen om specifiek op de huid te werken en hebben over het algemeen geen effect op andere voorwerpen in de buurt, zoals digitale horloges.
Echter, omdat het apparaat een elektrische stroom genereert, zou het theoretisch interferentie veroorzaken
De mate van gevoeligheid voor externe elektrische interferentie kan variëren afhankelijk van het specifieke model van het digitale horloge en de kwaliteit van de elektronica die in het horloge is gebruikt. Het horloge afdoen lijkt me daarom wel zo veilig.

Antwoorden (1)

Nee, medische elektriciteit is niet slecht voor digitale horloges. Medische elektriciteit is een soort elektriciteit die wordt gebruikt in medische apparatuur, zoals MRI-scanners. Deze elektriciteit is niet schadelijk voor digitale horloges.
10 maanden geleden