Waarom kan een hoog gevoelig mens (voor 5G) niet voelen of de zender aan of uit staat?

Er zijn mensen die zeggen dat ze een tinteling waarnemen door de 5G straling is dat waar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ze hebben last van aanstelleritus
Thecis
4 jaar geleden
@Ritsuka
Dit hoeft absoluut geen aanstelleritus te zijn. Het placebo effect / kracht van verbeelding is een zeer sterk iets wat zeker tot lichamelijke klachten kan leiden (en andersom, tot genezing. Dit is wetenschappelijk aangetoond). De klachten die de mensen ervaren zijn echt. De vraag is of dit inderdaad door 5G straling veroorzaakt wordt. Tot nu toe is daar geen wetenschappelijk bewijs van.

Antwoorden (1)

Omdat een mens geen ontvanger heeft voor elektromagnetische straling.
Hij heeft geen zintuig om die staling te kunnen detecteren.
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Waarom zegt de WHO dan dat kortdurende blootstelling aan zeer hoge niveaus van elektromagnetische velden schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid? https://www.who.int/peh-emf/about/WhatisEMF/en/index1.html
LeonardN
4 jaar geleden
@SimonV Iets voelen vs. schadelijk staan soms/vaak los van elkaar.
Volgens mij voel je radiatie(gammastraling) ook niet direct. De mogelijke latere schadelijke gevolgen wel.
Thecis
4 jaar geleden
@LeonardN
Klopt. Straling voel je over het algemeen niet. Gammastraling is daar de meest schadelijke in (meest energetische). Wanneer je de straling daadwerkelijk kan voelen (dat is al wel indirect, bijvoorbeeld omdat er bij de stralingsnorm ook veel warmte vrij komt), zal dat je dood betekenen op zéér korte termijn (reken in dagen). De liquidators die het puin ruimden op het dak van de kerncentrale van Tsjernobyl mochten diensten hebben van 1 minuut (uit mijn hoofd). De straling kon je niet voelen. Maar de mensen daar meerdere rondes en zijn allemaal in korte tijd er na overleden.
5G straling is gewoon EM straling, net zoals gammastraling maar met een veel lagere energie en doordringend vermogen. Vergelijk het met een Wi-Fi point. De reden dat de WHO zegt dat EM straling schadelijk kan zijn, is omdat het spectrum zeer breed is, van Infrarood, zichtbaar licht, UV, magnetron, Wi-Fi en uiteindelijk gamma en kosmische straling. Allemaal EM straling. Deze kunnen idd schadelijk zijn.