Zijn er ook foto's van de aarde genomen door de Hubble telescoop?

Deze telescoop kan alles ontzettend dichtbij halen maar waar vind ik detail foto's genomen van de aarde en zie je dan elk piepklein voorwerpje?
Of zijn die beelden in het geheim genomen door de Amerikaanse inlichtingendienst?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
2.1K

Antwoorden (2)

Nee, er zijn geen foto’s van de aarde genomen.
Als Hubble de aarde zou fotograferen zouden in theorie voorwerpen van 30 cm gezien kunnen worden.
Maar Hubble zou door de atmosfeer heen moeten kijken, waardoor de beelden zouden vervagen en de werkelijke resolutie slechter zou worden. Bovendien draait Hubble in een zodanige snelheid rond de aarde dat elk beeld dat het zou maken door de beweging zou vervagen.
In het verleden werd Hubble wel meerdere keren op de aarde gericht om enkele van haar instrumenten te kalibreren.
SimonV
4 jaar geleden
Mbt 'Of zijn die beelden in het geheim genomen door de Amerikaanse inlichtingendienst?'

Amerikaanse geheime diensten (ihb de NRO) hebben hiervoor een hele reeks gespecialiseerde spionage satellieten. Die kunnen dat ongetwijfeld beter dan de Hubble - maar veel details mbt wat die satellieten kunnen en doen zijn geheim.