lood vervangen, is het normaal om oud lood te laten zitten?

Het lood rondom de schoorstenen is vervangen, nu kom ik tot de conclusie dat ze het oude lood hebben laten zitten en er een soort kunstof lood overheen geplakt hebben (plakkende loodstrips) . Is het normaal dat het oude lood blijft zitten bij het vervangen van lood rondom schoorstenen op het platte dak. (probleem is nu ook dat lood in het water staat bij hevige regenval)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Techniek
7.9K

Antwoorden (2)

Nee, als je het netjes wil doen dan horen zij die loodslab in weer in te metselen. Dus voeg eruit peuteren, loodslab erin, en weer met cement dichtsmeren. Kennelijk was het teveel werk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
beste man gebeld, hij zegt dat het normaal is. wat hij zegt te kunnen doen is wel lood korter afsnijden dat er geen capillaire werking meer optreedt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Flauwekul, als je oud lood vervangt moet je het gewoon inmetselen, zo nieuw lood overheen plakken is prutswerk. Voegen uitfrezen en nieuw inmetselen, ik heb het onlangs ook zo laten doen.
je heb je in de maling laten nemen wij hebben een lood gieters bedrijf
als volgt oude lood uit slijpen 4 cm diep nieuw lood met waterkering in zetten met trotseer loodjes anders zakt het nieuwe lood een naar een tijdje uit geheel op voegen en aan kloppen op de pannen of plat dak het lood moet vrij zijn van het platte dak anders kan het water op zuigen en krijg je lekage.
mvg j lensen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wat een ellende, nu 7 maanden last van lekkages vanwege slecht werk dakdekker, lood opnieuw laten doen door een ander vanwege inscheuren door deze dakdekker en dan dit.
de bouw is niet meer wat het was