Wat kun je met technische bedrijfskunde later doen?

Ik zie bij veel sites dat je bij leidinggevende posities komt.
Al lijkt me dit niet reëel dat je dat gelijk wordt als je net bent afgestuurd aangezien je niet veel ervaring hebt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HBO of uni?
tinus1969
7 jaar geleden
Vaak begin je als management trainee. Moet je projecten ondersteunen.

Antwoorden (1)

hoi, na elke opleiding heb je in principe ervaring nodig om het werk te kunnen doen. Je kan met een technische bestuurskundige opleiding bijvoorbeeld eerst als assistent leidinggevende aan de slag (stage of werk), en dan vrij snel doorstromen. Ook kun je aan de slag als bijv beleidsmaker bij de overheid. Op de studie leer je veel over procesmanagement. Processen binnen bedrijven, berekenen welk beleid het meest winstgevend is. Ook gaat het over wetgeving vanuit de overheid, over bedrijven. Je leert ook modellen maken van bepaalde processen (zoals mensenstromen op luchthavens) en middels die modellen de processen verbeteren. Veel natuurkunde moet je echter niet verwachten.