Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel keer kan je een aansteker aansteken?

En daarbij heb ik het over een gewone soort aansteker.
Dus hoeveel keer ongeveer als hij op is? En dan gewoon 2 seconden per keer om een sigaret aan te steken.
Ik heb 17 ongebruikte aanstekers, en ik heb geprobeerd uit te rekenen en ik kom uit op 7 jaar. Wat volgens mij niet klopt... (slecht in rekenen, lol)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
8.4K
Erna55
7 jaar geleden
Het is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid vulling en hoe hoog de vlam is.
Blijkbaar heb je al uitgerekend hoevaak een aansteker aan kan. Hoe heb je je verder je rekensom gemaakt ?
ItisILeClerc
7 jaar geleden
"Dus hoeveel keer ongeveer als hij op is?"
Nul keer, is mijn voorzichtige schatting. Ongeveer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een elektrische aansteker met een knopje kan heel lang blijven werken, want deze zijn meestal opnieuw te vullen met gas (te koop bij action). Ik doe al jaren met dezelfde simpele aanstekertjes omdat ze gewoon hervulbaar zijn.