hoeveel keer kan je een aansteker aansteken?

En daarbij heb ik het over een gewone soort aansteker.
Dus hoeveel keer ongeveer als hij op is? En dan gewoon 2 seconden per keer om een sigaret aan te steken.
Ik heb 17 ongebruikte aanstekers, en ik heb geprobeerd uit te rekenen en ik kom uit op 7 jaar. Wat volgens mij niet klopt... (slecht in rekenen, lol)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
8.4K
Erna55
7 jaar geleden
Het is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid vulling en hoe hoog de vlam is.
Blijkbaar heb je al uitgerekend hoevaak een aansteker aan kan. Hoe heb je je verder je rekensom gemaakt ?
ItisILeClerc
7 jaar geleden
"Dus hoeveel keer ongeveer als hij op is?"
Nul keer, is mijn voorzichtige schatting. Ongeveer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een elektrische aansteker met een knopje kan heel lang blijven werken, want deze zijn meestal opnieuw te vullen met gas (te koop bij action). Ik doe al jaren met dezelfde simpele aanstekertjes omdat ze gewoon hervulbaar zijn.
Maar de gewone supergoedkope aanstekers met een wieltje, die zijn meestal al kapot voordat het gas in de aansteker op is. Waarom? Nou het vuursteentje blokkeert op een gegeven moment en schiet er eigenlijk dan altijd vroegtijdig uit, want dat vuursteentje staat onder druk omdat er een veertje onder zit en kan dus makkelijk ontsnappen als deze blokkeert bij het draaien aan het wieltje. Repareren gaat niet lukken. Je kan dus rekenen wat betreft gas, maar alleen de knopjesaanstekers zullen hun cijfers waarmaken. Iedere roker weet dit, goedkoop is duurkoop. Een bic of cricket aansteker met draaiwieltje presteert echter altijd tot het gas op is, altijd! Maar de goedkope wieltjes aanstekers redden dat nooit. Het is knap als je die leeg weet te maken, want de aanstekers zijn gewoon ontworpen om stuk te gaan. Rekenen wat betreft gas inhoud is dus lang niet altijd betrouwbaar. Het is dus aan te raden om alleen te vertrouwen op elektrische aanstekers of koop een bic/cricket. Vuursteentjes vermijden en kiezen voor knopjes dus, want die zijn oneindig bij te vullen aan de onderkant. Onthoud, goedkoopste is duurkoop. Rekenen werkt alleen bij goede spullen. Je hebt ook nog de kans dat je binnen een jaar je eigen aansteker smelt met zijn eigen vlam. Er gaat altijd wel wat mis met vuurtjes. Om van verlies of (onbewuste) diefstal niet te spreken. Het veelgebruikte wapen van van de roker. Mvg

Het beste antwoord

Dit verschilt van merk naar merk,daarom hier een voorbeeld:
De aanstekers van BIC® produceren bijzonder veel vlammen. De maxi J6/J26 aansteker van Bic kan bijvoorbeeld 3.000 vlammen produceren . Daarom voegen wij op onze aanstekers het pictogram “2X meer” toe. Het geeft aan dat een BIC® aansteker 2X meer vlammen produceert dan andere concurrerende aanstekers van hetzelfde formaat.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan een aansteker zo'n 1600 keer aansteken, althans volgens deze website http://www.swedishmatch.com/Global/FAQ/Lighters/Usage/How-many-times-can-a-Cricket-lighter-be-lit/.