Hoe werkt het stop before you drop systeem bij een divecoaster?

Hoe wordt de trein tot stilstand gebracht. Is dit met een ketting of een sterke magneet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

De trein wordt met een remsysteem van pneumatisch bekrachtigde lange remrails tot bijna stilstand afgeremd en komt dan in aangrijping met een kettingsysteem, dat hem langzaam op het begin van de steil dalende helling brengt en daar dan pas even later loslaat.

Als je er meer van wilt weten, dan is themepark.nl een goede informatiebron.